
Tas kas šobrīd notiek @airBaltic atgādina čomu, kas pirms nedēļas aizņēmās 100€ bērna zālēm, parādu nav atdevis un pirms 5 min ielicis instagrama bildi pie baseina Spānijā ar parakstu - laiks strādāt, laiks atpūsties.
Sakarā ar to, ka Twitter ir slēdzis bezmaksas piekļuves savam API, šis projekts var tikt uzskatīts par mirušu sākot ar 2023. gada 15. jūniju.
Šis ir tvitera pavediens. No senākā uz svaigāko. Tvītu skaits: 120
Tas kas šobrīd notiek @airBaltic atgādina čomu, kas pirms nedēļas aizņēmās 100€ bērna zālēm, parādu nav atdevis un pirms 5 min ielicis instagrama bildi pie baseina Spānijā ar parakstu - laiks strādāt, laiks atpūsties.
@robertsmatisons @airBaltic https://twitter.com/eriksmelbardis/status/1641087745954140160?t=I-XTs7M4sbFjxBRd1wZv8g&s=19
@krizdabz @kursorslv ņēmot vērā, ka airBaltic'am ir IFRS16 grāmatvedības standarti, tad nomas maksājumi nāk tikai par labu airBaltic akcionāriem pirms plānotā IPO. 101 knowledge
@robertsmatisons @mazheks @airBaltic "Lai koordinētu pieaugošo ilgtspējas pasākumu skaitu un izpildītu Sabiedrības saistības, 2022. gadā airBaltic pieņēma Ilgtspējas vadītāju, kas strādā izpilddirektora biroja komandā ciešā sadarbībā ar Ilgtspējas koordinatoru un attiecīgajiem departamentu darbiniekiem."
@matttejs @robertsmatisons @mazheks @airBaltic kāpēc neseko Robim, Mārtiņ? ņe uvažaješ?
@robertsmatisons @airBaltic Var diskutēt par modeli un skaitu, bet šie auto aizvietoja citus auto, kuriem jābūt un nedrīkst būt žigulis.
@robertsmatisons @airBaltic "airBaltic ieviesa BT CarPool projektu, kas mudina darbiniekus braukt kopā ar kolēģiem no tuvākās apkārtnes un samazināt automašīnu skaitu uz ceļiem un līdz ar to arī CO2 emisijas"
@eriksmelbardis @airBaltic Neviens neprasa braukt ar žiguļiem. Bet uzņēmums kas ir finansiālā bedrē neatjauno autoparku ar šādas klases auto. Nu, vismaz ne uzņēmums ko ar n miljoniem katru gadu nepastutē valsts.
@robertsmatisons @airBaltic No korporatīvā pārvaldības ziņojuma - Galvenie notikumi un atskaites punkti 2022. gadā - ... -... airBaltic bija pirmā aviosabiedrība, kas Ethereum blokķēdē izveidoja neaizvietojamo žetonu (NFT) kolekciju, kas ir saistīta ar airBaltic pastāvīgo lidotāju programmu. - ..
@robertsmatisons @airBaltic Tomēr 2023. gadā aviosabiedrība meklēs arī papildu finansējuma avotus, tostarp, iespējams, piesaistīs līdzekļus starptautiskajā obligāciju tirgū vai, lai stiprinātu savu likviditāti, potenciāli vērsīsies pēc aizņēmuma pie saviem akcionāriem.
@robertsmatisons @airBaltic Šeit detalizēti - https://www.linkedin.com/posts/activity-7046810133615513600-KXj-?utm_source=share&utm_medium=member_android Jautājumi uzņēmumam ir, bet šis nav jautājums.
@robertsmatisons @airBaltic Mums iet tik traki :(, bavai noperkam 10 audi e-tron :)
@robertsmatisons @eriksmelbardis @airBaltic Tas savā ziņā ir arī zīmola, hmm, integritātes, jautājums. -Nav jau ne Etihad, ne Emirates, kur klients justos aizskarts/nesaprastu, ja tu brauktu ar “parastu cilvēku” auto. Ja reiz esi ekonomiskās nišas spēlētājs, arī atribūtikai, tostarp auto, būtu jābūt relevantiem.
@robertsmatisons @eriksmelbardis @airBaltic Arī vadītājam nemaksā algu miljona apmērā. Principā Gauss katru gadu "apēd" 10 tādus e-tronus.
@robertsmatisons @airBaltic Labi pateikts!
@mix_ @robertsmatisons @eriksmelbardis @airBaltic Sat. min. viņi visi būtu jāatlaiž, jo privātā uzņēmumā, kas cieš milzīgus zaudējumus, NEKAD nevienam pat prātā neienāktu pirkt 10 auto par 100k. NEKAD. Tas tikai parāda, ka tas uzņēmums viņiem būtībā absolūti nerūp un viņi vnk grābj, kamēr ir pie siles.
@vilnisliepins @mix_ @robertsmatisons @eriksmelbardis @airBaltic Tak neviens nav pircis tās automašīnas. Operatīvais līzings uz dažiem gadiem. Daļa no atalgojuma pakotnes augstākajam menedžmentam. Tad pārmetam arī, ka AB veselības apdrošināšanu pērk darbiniekiem?
@robertsmatisons @airBaltic @krisjaniskarins mums nevajag reformēties ? Varbūt iedzīvotājiem vajag samesties un auzreformēties prom uz citu valsti ???
@vilnisliepins @mix_ @robertsmatisons @eriksmelbardis @airBaltic P R E C Ī Z I
@KalninsK @vilnisliepins @mix_ @robertsmatisons @eriksmelbardis @airBaltic Nuja, bankas taču arī jāpabalsta ar nodokļu maksātāju naudu!
@KalninsK @vilnisliepins @mix_ @eriksmelbardis @airBaltic Čoms arī ceļojumu bija nopircis pirms pus gada jau.
@robertsmatisons @airBaltic Bankrotejusî ASV banka SVB un pārņemtā un nebūtībā aizgājusi Credit Suisse nedēļu pirms “aiziešanas” izmaksāja ļoti dāsnus bonusus vadībai …. Signāls? Vai tikai troksnis?
@KalninsK @vilnisliepins @mix_ @robertsmatisons @airBaltic Tak sabiedība zin labāk. Pat ministrs nerubī ka nomas auto (noteikti aizvietojot iepriekšējās) nav pirkums.
@eriksmelbardis @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Nestrīdēšos par grāmatvedības niansēm ar dižu finansistu, pirms tvīta dzēšanas atvēru linku uz skaidrojumu. Sapratu, ka Jūsu viedoklī šis pat palielina uzņēmuma vērtību. Runa ir par optics, un naudas diedelēšanu, tāpēc arī mans tvīts. Uzņēmums varēja ņemt līzingu uz lētākiemauto
@KalninsK @mix_ @robertsmatisons @eriksmelbardis @airBaltic Un kā tieši tas maina šīs nesaimnieciskās un ignorantās rīcības lietas būtību? Vēl bankai papildus jāmaksā...
@KalninsK @vilnisliepins @mix_ @robertsmatisons @eriksmelbardis @airBaltic Idiots
@vilnisliepins @mix_ @robertsmatisons @eriksmelbardis @airBaltic Tā, ka rēķins nav 100k par katru auto. Un jūs neesat nekur pierādījis, ka atalgot darbiniekus - jomas profesionāļus, par kuriem jākonkurē starptautiskā merogā - ir ignoranti un nesaimnieciski. Protams, visi vēlas pasaules līmeņa aviokompāniju, kurā strādā tikai brīvprātīgie.
@KalninsK @vilnisliepins @mix_ @eriksmelbardis @airBaltic *jomas profesionāļi tulk. "komanda kas pēdējos 4 gadus uzņēmumu vadījuši radot aptuveni pus miljardu lielus zaudējumus un bijuši iesaistīti vairākos skaļos skandālos"
@robertsmatisons @vilnisliepins @mix_ @eriksmelbardis @airBaltic Švaks tulkojums. Precīzāk būtu - globāla pandēmija, kuras laikā VALSTS lēma par ierobežojumiem, tai skaitā arī uz laiku aizliedza lidojumus vispār! Un komanda spēja izdzīvot šos laikus industrijā, kur ir milzīgas izmaksas. Un par kādiem skandāliem mēs runājam tieši?
@KalninsK @vilnisliepins @mix_ @eriksmelbardis @airBaltic Spēja izdzīvot valstij piešķirot vairākus simtus miljonu nevis dēļ augsta skila. Šādu auto iegāde ir spļāviens sejā vidējām nodokļu maksātajām. Paskaties sākotnējo tvītu kontekstam.
@robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Ok, bet tad ir viens tīri ekonomiskais aspekts. AirBaltic piedāvā ceļošanas pakalpojumu, tadejādi dod iespēju gan LV iedzīvotājam ceļot, gan ārvalstniekiem. Tātad uzņēmums ļauj atstāt LV naudas apjomu tepat, un importē naudu no ārvālstīm, tadejādi palielinot naudas apjomu LV. 1/
@robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Katra pārdota biļete tiek aplikta ar PVN, kas ir tiešs Valsts Kases ieņēmums - šajā gadījumā, rupji sakot, akcionāra ieņēmums. Ja airBaltic pamatkapitāls netiktu palielināts, tad nosacīts Ryanairs un Īrijas valsts kase ar prieku pārņemtu šo pakalpojumu, un LV naudas apjomu - M2
@robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Pieņemot, ka uzņēmuma apgrozījums ir 500m, reizinam šo summu ar 1.21 un delta ir PVN. Jautājums - kas var īstermiņā aizstāt šādu zaudētu PVN apjomu, un vēl jo vairāk - kā var nodrošināt, ka LV naudas apjoms nesamazinātos par labu īriem, ungāriem utt.
@robertsmatisons @vilnisliepins @mix_ @eriksmelbardis @airBaltic Ko Tu zini par viņu “skilu”? AirFrance grupa saņēma 8 miljardus atbalstu no valsts, Lufthansa 6,8. Swiss - 1,4, no kuras naudiņas mēs tagad vedam mājās, kad lidojam wet-lease. Vai top Eiropas kompānijas gribētu AB pakalpojumus, ja tur neprašas visu veidojuši?
@KalninsK @vilnisliepins @mix_ @robertsmatisons @eriksmelbardis @airBaltic Sakars kāds? Nomas vai nē nomas? Tad sanāk, ka lētāk ir iznomāt kā noprikt? Kaut kas te neiet kopā. Ar žiguliem nedrīkst, tie man liekas ir zem sankcijām.
@KalninsK @vilnisliepins @mix_ @robertsmatisons @eriksmelbardis @airBaltic Uzņēmumam, kuru baro nodokļu maksātāji, domāju tādām paketēm nav jābūt. Tad pērkam pensionāriem, vai īrejam tos Etron jo sanāk lētāk. Apdrošināšanu ar pērkam viņiem. Jo pienesums budžetā uz doto brīdi vienāds - kaut kas.
@re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @robertsmatisons @airBaltic AirBaltic ir ieviesti IFRS grāmatvedības standarti nevis Latvija standarti. Tas nozīmē, ka nomas maksa un procenti tiek klasificēts kā nolietojums, jeb palielina EBITDA rādītāju 100% apmērā. EBITDA rādītajs ir tieši tas, ko pārdos investoriem IPO laikā.
@re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @robertsmatisons @airBaltic Idejiski, katrs samaksātais 1 EUR par nomu IPO brīdī tiks reizināts ar x2-x5. Respektīvi, iedos akcionāram 2-5EUR vērtību.
@eriksmelbardis @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Ā, nu tad problēma atrisināta. Paņemam līzingā pilnīgi visu Audi saražoto produkciju šim gadam un Airbaltic kļūs par vienu no vērtīgākajiem uzņēmumiem pasaulē!
@matttejs @robertsmatisons @mazheks @airBaltic Rodas sajūta, ka šitādi veidojumi vairojas ātrāk par pelēm.
@robertsmatisons @airBaltic Man liekas, šitas atspoguļo, kas notiek valdībā. Kamdēļ tur tik daudz nauda iet, tajā nolaistajā SIA?
@robertsmatisons @eriksmelbardis @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Ta vienkārša sistēma, paņem banka kredītu, nopērc banku un neatdod kredītu. Kā līzings varētu būt lētāks? Nākamais etaps ir ātrie kredīti jāpasludina par labdarības organizācijām :)
@robertsmatisons @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Investori izvērtē no kā veidojās katra uzņēmuma EBITDA un paši lemj vai tā nav uzpūsta. Ar lielu pārliecību pateikšu, ka darbinieku auto nebūs pamats apšaubīt EBITDA apmēru, jo auto ir vajadzīgi.
@eriksmelbardis @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @robertsmatisons @airBaltic Nu labi, shēma skaidrā akcionāri uzvārīsies :). A kur mana nodokļu nauda? Nebūtībā?
@re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @robertsmatisons @airBaltic Šeit un uz augšu: https://twitter.com/eriksmelbardis/status/1641366126914412545?t=W35gGmCjhaJc5e0jLEBfSg&s=19
@robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Pieņemot, ka uzņēmuma apgrozījums ir 500m, reizinam šo summu ar 1.21 un delta ir PVN. Jautājums - kas var īstermiņā aizstāt šādu zaudētu PVN apjomu, un vēl jo vairāk - kā var nodrošināt, ka LV naudas apjoms nesamazinātos par labu īriem, ungāriem utt.
@eriksmelbardis @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic @airBaltic vienīgais investors ir Latvijas nodokļu maksātāji, kuri neko nesaņem atpakaļ:).
@re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @robertsmatisons @airBaltic + IPO brīdi akcionārs visdrīzāk pārdos %, par ko saņems naudu.
@re_Chekisti @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Manuprāt, tur ir ļoti precīzi pateikts ko viņi saņem atpakaļ.
@re_Chekisti @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Ja nē, tad paguglējiet un palasiet par M2 Money Supply. Vai palūdziet Latvijas Bankas ekonomistiem paskaidrot kas ir M2 un ietekmi un ekonomiku.
@re_Chekisti @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic *uz
@eriksmelbardis @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Tu jau te definīcijas atlasi, bet es saku ka ir realitātē.
@eriksmelbardis @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Un vēlreiz mēs atgriežamies pie sākotnējā. Jā, auto ir vajadzīgi, jautājums kādi, īpaši finanšu grūtībās esošam uzņēmumam. Neesmu pabeidzis attiecīgās skolas lai komentētu starptautisko grāmatvedības sistēmu faķīrismus, bet optika nav laba.
@eriksmelbardis @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Pasties gas notiek banku sektorā ar tavām definīcijām.
@robertsmatisons @eriksmelbardis @re_Chekisti @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Optika nav laba, jo vienmēr šie stāsti netiek analizēti pat kaut drusciņ padziļinātāk. Ja žurnālisti savu sižetu pagarinātu par 3min, tur ļoti labi varētu izskaidrot visas detaļas un kontekstu. Bet visvienkāršāk ir tikai izbļaut lielu eiro-ciparu, lai tauta vārās.
@robertsmatisons @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Ja nomainīja vecos auto pret jauniem, tad tas būtiski neko nemaina. Un, būsim atklāti, pēc nosacīti 3 gadiem auto atlikusi vērtība visdrīzāk būs mazāka par tirgus vērtību un auto var izpirkt un pārdot ar faktisku peļņu.
@re_Chekisti @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Naudas apjoms ir fakts un realitāte.
@robertsmatisons @kSukevics @airBaltic Tas čoms zina,ka nākamajam Spānijas apmeklējumam iedosi atkal
@re_Chekisti @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Kāds šeit sakars ar bankām?
@eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Tvītiem var ielikt kaut kādu super-like?! Precīzi! - un šo 3 gadu laikā pievienotā vērtība atalgojuma ziņā kā arī kompānija var ziņot par saviem samazinātajiem izmešiem, kas arī izskatīsies īpaši skaisti ejot uz IPO..
@eriksmelbardis @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Nu tu tak teici, lai Latvijas bankas kaut kāds speciālists ko izskaidro. Viņš jau skaidros to pašu sarlatanismu. Vai tur nav definīcijas?
@matttejs @robertsmatisons @airBaltic t.i - "airBaltic ir pirmā aviosabiedrība, kura sāka nodarboties ar NFT skamu"
@re_Chekisti @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Iet runa par http://www.bank.lv, jeb Latvijas centrālbanku.
@KalninsK @eriksmelbardis @robertsmatisons @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Ar Etron lidsabiedrība samazināja izmešus? Piemēram nopērkot kaut kādu MG tur par €30k, vai tas samazinātu izmešus mazāk?
@re_Chekisti @KalninsK @robertsmatisons @vilnisliepins @mix_ @airBaltic AirBaltic mājaslapā ir pieejams 2022. gada finanšu un ESG pārskats, t.sp. par CO2. Neesmu specialists ESG jautājumos.
@KalninsK @robertsmatisons @mix_ @eriksmelbardis @airBaltic Runa te ir tikai par attieksmi. Pandēmija ietekmēja visus, arī privātuzņēmējus, kas tāpat konkurē globālā tirgū. Iniciatīvai par dārgāko iespējamo auto neņemšanu bija jānāk no tās pašas AB vadības!
@eriksmelbardis @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Pag a tur tad ir atšķirība, ka katrs šarlatāns var interpretēt tās definīcijas, ka grib?
@re_Chekisti @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic https://khanacademy.org/economics-finance-domain/ap-macroeconomics/ap-financial-sector/definition-measurement-and-functions-of-money-ap/v/money-supply-m0-m1-and-m2 pēc papildus zināšanu iegūšanas varam padiskutēt. veiksmi darbos!
@eriksmelbardis @KalninsK @robertsmatisons @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Jautājums vienkāršs, vēja nav jābūt speciālistam. Pārfrāzēšu ka senie Latvieši teiktu "Dla osobix". Vai 1 Etrons samazina izmešus vairāk, kā kāds cits elektromobilis? Lētāki elektro auto to samazina mazāk?
@re_Chekisti @eriksmelbardis @robertsmatisons @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Sveiciens lielbritāņiem, bet Latvijā nav MG pārstāvniecības cik man zināms. Un tad arī ir jāzina šī iepirkuma detaļas, citi pieejamie piedāvājumi (nevis brošūras cena, bet konkrētais piedāvājums AB), lai apgalvotu, ka ir notikusi izšķērdība.
@eriksmelbardis @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Varbūt ChatGPT ir labāks?
@re_Chekisti @robertsmatisons @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Arī tā var, jā.
@robertsmatisons @E_Stendzenieks @airBaltic Jācer,ka viņi tad arī brauks vēl 2050.gadā ar tām pašām lamatām. Kā saka,ja zero vaste,tad zero vaste.
@eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Kādi investori? Parādi VIENU!
@realNepareizais @robertsmatisons @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Ko tieši rādīt? Cik zināms, IPO būs pēc pāris gadiem, un procesa laikā būs skaidrība vai investori parādīsies vai nē. Cita lieta, ka airBaltic bondus nopirka diezgan zināmi investori :)
@realNepareizais @robertsmatisons @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic
@eriksmelbardis @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic nu jā, jo principā tās ir valsts obligācijas ar labāku procentu
@robertsmatisons @E_Stendzenieks @airBaltic Paga, vai tad viņiem nebija jāizsludina konkurss kā budžeta iestādei?
@realNepareizais @robertsmatisons @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Tak lūdza parādīt vienu investoru, izrādās, ka ir vairāk nekā simts investoru :)
@eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ Tie ir vien Gausa pasaku stāsti, nekas vairāk. Finanšu piramīda. Redzēsim, kas notiks ātrāk- viņš notīs makšķeres, vai Brisele aizliegs valstij ieguldīt kārtējos desmitus milj.
@eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ redzēsim ;) https://twitter.com/o_hello_friend/status/1641172881068417024
![]()
"2019. gada 23. jūlijā “airBaltic” emitēja piecu gadu obligācijas 200 miljonu eiro vērtībā, kuru procentu likme ir 6,75%. Nākamgad pieci gadi būs apritējuši. ... jaunu obligāciju laidienu 300 miljonu eiro vērtībā? Vai taisnība, ka plānots emitēt obligācijas ar 12,5% likmi?" https://twitter.com/LiepinaSigita/status/1641033778729566212
@Sat_Min @JanisVitenbergs @airBaltic Vispār šī informācija bija zināma vismaz pirms mēneša - @Neatkariga februāra beigas bija publicēta intervija ar @Gaussm, kurā tika runāts arī par šiem Audi . Kāpēc ministrija tikai tagad pievērš tam uzmanību? https://neatkariga.nra.lv/intervijas/406999-martins-gauss-latviesiem-jalepojas-ar-savu-nacionalo-lidsabiedribu?_gl=1*h60o30*_ga*MzA5MDM5MjY5LjE2NzM0MjA0MTk.*_ga_LTMBW853YH*MTY4MDA4NzczMS42OS4xLjE2ODAwODc3MzguMC4wLjA.
@eriksmelbardis @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Sorry, bet pēc būtības valsts garantētu obligāciju emitēšana nav gluži investoru piesaiste, te nu gan nevajag nekādu spico ekonomista izglītību
@realNepareizais @robertsmatisons @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ Palasiet šo tredu, es nokomentēju vairākus aspektus, it īpaši, kas ir saistīts ar PVN un Money Supply.
@eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ Ok
@robertsmatisons @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Ja bija piesaistīti konsultanti no JP Morgan un tika organizēti investor roadshow, tad tā ir investoru piesaiste. Protams, Valsts aspekts noteikti nospēlēja savu lomu šajā procesā.
@eriksmelbardis @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic :)
@realNepareizais @robertsmatisons @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ Dzīvosim redzēsim :) mana doma ir tāda, ka ir vairāki aspekti un nav šis te viss melns un balts.
@robertsmatisons @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Nu, klau, padomāju par nekustamo īpašumu tirgu, precizāk, hipotēkāriem kredītiem. Kāds ir % no izsniegtām hipotēkam ir ar ALTUM garantiju? Cik dzirdēts % ir paliels :) tik pat labi šo lauciņu arī var nosaukt par "tirgu, kuru nodrošina/garantē Valsts".
@eriksmelbardis @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Nemaz neidziļinoties kāpēc šis nav adekvāts salīdzinājums, pamēģini aizņēmumu neatmaksāt, pēc gada paprasīt vēl, atkal neatmaksāt, atkal paprasīt vēl...
@robertsmatisons @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Tak airBaltic maksā % obligāciju turētājiem (kuri, pēc jūsu uzskatiem ieguldīja tikai, jo ir Valsts obligācijas), bez kavējumiem. Pieļauju, ka ALTUM+banku sadarbība tikta izveidotu, lai glābtu LV hipotēkas tirgu, jeb segtu pirmo iemaksu, kura nav pacelāma ierindas latvietim.
@robertsmatisons @eriksmelbardis @realNepareizais @re_Chekisti @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Eiropā nav atļauts dot aviokompānijām valsts naudu tāpat vien uz neatdošanu. Lai valstis drīkstētu dot naudu, ir jābūt pamatojumam kāpēc, kā arī plānam kā atgriezties pie peļņas un atgriezt šo naudu valstij. IPO ir daļa no šī plāna, kas ir saskaņots Eiropā.
@robertsmatisons @eriksmelbardis @realNepareizais @re_Chekisti @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Ja gribat redzēt piemēru, kā tas strādā, aplūkojiet Malev aviokompānijas gadījumu
@eriksmelbardis @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic AB maksā obligāciju turētājiem, bet AB naudu, lai šīs saistības segtu, dod valsts. Principā valsts aizņemas naudu AB personā uz 6,5%. Altums ir atbalsta programma jaunajām ģimenēm un attiecīgu nozaru jaunajiem profesionāļiem, neredzu analoģijas būtību
@robertsmatisons @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Gan šeit, gan tur pasākumu finansē Valsts; bez Valsts finansējuma nekā nebūtu 🙃 AirBaltic gadījumā - zaudēti PVN+soc.nod+IIN+UIN 9 ciparu apmērā Hipotēkas gadījumā - nebūtu darījumu (vai daudz mazāk darījumu), un developeriem+bankām pazustu jēga attīstīt/finansēt objektus
@eriksmelbardis @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Tā tas darbotos, ja AB nestrādātu ar milzīgiem zaudejumiem, par ko arī runa auto iegādes kontekstā. Šajā gadījumā aizņēmējs AB nepilda savas saistības, turpina aizņemties un vadībai nomaina autoparku, kamēr altum aizņēmējs, nepildot savas saistības, nonāktu parādu piedziņā.
@robertsmatisons @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Vēlreiz, auto oper.noma =\= auto iegāde Un AB pilda savas saistības investoru priekšā, ja nepildītu, tad iestātos maksātnespēja ar visām izrietošām sekām, t.sp. parādu piedziņa. Un tā ari dienas laikā neesmu saņēmis nekādu argumentu ko darītu ar pazaudētiem 9 ciparu nodokļiem.
@robertsmatisons @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Jo, būtībā, pie šāda scenārija - nodokļu maksātāji maksātu daudz vairāk :)
@eriksmelbardis @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic AB nepilda savas saistības manā un Jūsu priekšā turpinot aizņemtes naudu no manis un Jūsu samaksātās naudas. Pazaudētie nodokļi nullējas ņemot vērā to, ka mums šis uzņēmums ir jābaro. Kad strādās ar peļņu lai brauc kaut ar bentlijiem.
@robertsmatisons @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Nu, 0 mln ir labāk nekā mīnus ~150 mln ikgadēji 😁 un papildus vietējās naudas apjoms aizpēldēs uz Īriju, par ko īri pateiks - "this is grand!"
@robertsmatisons @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Un tad atkal uzdošu jautājumu - kā kompensēt šo caurumu nodokļu ieņēmumos? Es neredzu nevienu LV uzņēmumu, kurš var ģenerēt 9 ciparu nodokļus.
@eriksmelbardis @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Un es atkal atkārtošu to ko jau esmu teicis. Kad nebūs jāaizņemas no valsts, tad runāsim. Tvīts nebija par uzņēmuma lietderību, bet par to kā no malas izskatās autoparka atjaunošana ar premium klases auto brīdī kad vairākus gadus pēc kārtas tiek dedzināta nodokļu nauda.
@eriksmelbardis @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Plus 9 cipari nodokļos ir ļoti abstrakts jēdziens. Ja skaitam PVN tad ok, cipars nav mazs, bet tad viens pats Rimi LV ģenerē 2x vairāk. Reāli samaksātie nodokļi ir 6,8 21. gadā, 7,9 20. gadā
@robertsmatisons @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic 2020./2021. ir COVID gadi; 2019. un 2018. nodokļi bija 16-18mio. PVN noteikti jāskaita klāt, jo tas ir jebkuras valsts galvenais nodoklis, it īpaši, kad akcionārs ir Valsts un VID/FM noteikti rēķinās ar PVN no AB biļetēm.
@robertsmatisons @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Tātad tas nav nekāds abstrakts cipars, bet gan reāla nauda Valsts Kasē.
@eriksmelbardis @robertsmatisons @realNepareizais @re_Chekisti @KalninsK @mix_ @airBaltic Jūs laikam nesaprotat šīs problēmas būtību. Neviens neapstrīd AB nozīmi un vērtību. Stāsts ir tikai par situācijai neatb. un garām AB vadības lēmumu. Tas ir neprofesionāls-gan no finanšu viedokļa, gan PR, gan darbinieku motivācijas-no visiem.
@eriksmelbardis @robertsmatisons @realNepareizais @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Nu jā paņemt no valsts miljonus un atgriezt simtus, to jau ne tikai @airBaltic var :).
@eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @KalninsK @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Kopš pandēmijas sākuma valsts airBaltic ieguldījusi 340 milj. eiro, bet kopā 600 milj.
@realNepareizais @eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Lufthansā Vācija kopš pandēmijas sākuma ieguldījusi 6,8 miljardus. Nezinu, cik kopsummā.
@KalninsK @realNepareizais @eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @mix_ @airBaltic Viss ir jārēķina pret apgrozījumu, darbinieku skaitu utt. Ne absolūtos skaitļos. Arī darba e-tronu daudzums Lufthansas vadībai (interesanti, starp citu, bet veselais saprāts saka, ka varētu būt neviens).
@KalninsK @eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Igauņi un lietuvieši kaut kad saprata, ka nav tik bagāti kā Vācija uc bagātās valstis, un labāk to naudu, ko ieguldīt savās lufthansās izmantot kaut kur citur. Cik AES būve izmaksātu? Un maksāt vajadzētu mazās dalās desmitiem gadu garumā.
@realNepareizais @eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Igauņi un lietuvieši pēc vairākiem neveiksmīgiem mēģinājumiem zaudēja konkurencē airBalticam. Tagad AB ir tik spēcīgs reģionā, ka tas tiešām vairs viņiem nav racionāli. Tagad BT ir pirmā kompānija Tallinā. Kur ir viņu AES?
@KalninsK @eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Rīgā AB tirgus daļa ir 50%, Ryanair 30%. Bet tajā nav ieguldīti 600 milj.
@realNepareizais @eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Uuuu, par Ryanair nesāksim.. cik gadus viņi saņēma lidostas pakalpojumus pa 1€? Kāpēc Rīgā bāzētās apkalpes maksā nodokļus Polijā?
@kriskalnins @robertsmatisons @E_Stendzenieks @airBaltic operatīvais uz 3 gadiem, interesanti kāds ir atpirkums un kāda tad īsti bija iegades cena....ja 26% tad cena ir bijusi 65k EUR....jūtu diršanu, bet nu varbūt .. uz 12 mašīnām 26% nometa :D
@realNepareizais @eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @vilnisliepins @mix_ @airBaltic un šis avots ziņo, ka arī Ryanair ir saņēmis kaut kādu valsts atbalstu. https://www.statista.com/statistics/1189278/government-aid-airline-europe-covid/
@KalninsK @eriksmelbardis @robertsmatisons @re_Chekisti @vilnisliepins @mix_ @airBaltic ceru, ka no mūsu maciņiem daudz nepaņēma
@robertsmatisons @airBaltic Tavu tvītu šovakar nolasīja Nac teātra izrādē Ričards.Nekā personīga
@jaunaice @robertsmatisons @airBaltic Iespējams, ka tieši šajā epizodē. @ArtursKruzkops atļāva (fočēt un filmēt).
@KalninsK @realNepareizais @eriksmelbardis @robertsmatisons @vilnisliepins @mix_ @airBaltic Tamdēļ, kad atkatu atdot mūsu režīmam personiskajos maciņos :). Viss ir vienkārši.
@futures_lv @robertsmatisons @airBaltic Kā parasti. Tā bija arī 2008.gadā.