
Satiksmes ministrs pieprasīs skaidrojumu par airBaltic iegādātajiem Audi e-tron https://kursors.lv/2023/03/28/satiksmes-ministrs-pieprasis-skaidrojumu-par-airbaltic-iegadatajiem-audi-e-tron/ via @kursorslv
Sakarā ar to, ka Twitter ir slēdzis bezmaksas piekļuves savam API, šis projekts var tikt uzskatīts par mirušu sākot ar 2023. gada 15. jūniju.
Šis ir tvitera pavediens. No senākā uz svaigāko. Tvītu skaits: 49
Satiksmes ministrs pieprasīs skaidrojumu par airBaltic iegādātajiem Audi e-tron https://kursors.lv/2023/03/28/satiksmes-ministrs-pieprasis-skaidrojumu-par-airbaltic-iegadatajiem-audi-e-tron/ via @kursorslv
@krizdabz @kursorslv Tuvojas, iespējams pārsniedz 100tk €?
@EriksRemess @kursorslv Tādus auto plikus diez vai kāds pērk.
@krizdabz @kursorslv S Line 85k…
@krizdabz @kursorslv Tā ir dārgākā un pilnīgākā komplektācija. Šaubos, ka speciāli, vēl vairāk aprīkotus būs pirkuši
@EriksRemess @kursorslv Tu tagad joko?
@krizdabz @kursorslv Tās cenas, kuras pieminētas drīzāk izklausās pēc neinformētām, no pirksta izzīstām aplēsēm.
@krizdabz @kursorslv Pie reizes šis ar būtu interesants - tiešām 2-toņu krāsu obligāti vajag? 🔥🫢 https://twitter.com/saliktengriba/status/1633907386673971247
![]()
"Rīgas satiksme" izsludinājusi iepirkumu jaunu automašīnu iegādei. No tām 5 grib elektro apvidus automašīnas. Interesanti, kam tās mašīnas paredzētas? 🤔
@krizdabz @EriksRemess @kursorslv Gan jau auto gabalā maksāja nedaudz lētāk par 50k bez PVN. Korporatīvos auto iepirkumos, cena nav kā parastam cilvēkam pērkot no salona. Audi pgājušo gadu arī prastiem pircējiem piedāvāja šādus par cenu zem 60k
@agris_krusts @EriksRemess @kursorslv Bet kādam, atvainojos, idiotam ir jābūt pircējam, lai neiedomātos, ka šādu augsto plauktu premium auto pirkums radīs PR problēmu?
@krizdabz @EriksRemess @kursorslv Dārgākus nepirktu, kaut vai tāpēc, ka būtu grūti paskaidrot auditoriem, jo nevar atskaitīt PVN un par visu summu jāmaksā UIN
@agris_krusts @EriksRemess @kursorslv Un es neticu, ka šāds lielais e-trons maksā zem 60k EUR.
@EriksRemess @krizdabz @kursorslv Es pats esmu braucis ar Q4 e-tron par 87 tūkstošiem. Q4 ir mazāks un letāks nekā šis modelis. S-Line ir ļoti smuks un garš opciju saraksts. Salasīt 100k nav nekāda māksla un kurš tādu pērk tukšu. Iespējams, dabūja korporatīvo cenu, bet tāpat neizskatās labi
@krizdabz @EriksRemess @kursorslv To man nejautā. Es tā nedarītu, jo latviešiem patīk skaitīt naudu citu makos. Darba auto ir vajadzīgi, ES liek pirkt elektro auto un vadībai nederēs, piemēram, Dacia
@agris_krusts @krizdabz @EriksRemess @kursorslv Nevajag jau no viena grāvja braukt otrā
@krizdabz @kursorslv @JanisVitenbergs viss šeit ir vienkārši, uzņēmuma AB vadība darbojās nesaimnieciski. Vēl vairāk, tā nekad nav sasniegusi plānotos/solītos mērķus. Nekādi paskaidrojumi nevar attaisnot līdzekļu izšķērdēšanu.
@krizdabz @agris_krusts @EriksRemess @kursorslv Bija biznesa akcija. Lai zem pvn sliekšņa palīstu. Jautājums - cik liela baterija utt
@agris_krusts @krizdabz @EriksRemess @kursorslv Šis vispār rada problēmu. Teju jebkurš golf-klases eauto ir tuvu luksuska auto cenu slieksnim. Sviests.
@Reinisceplis @krizdabz @EriksRemess @kursorslv Ņemšanās ap elektro auto cenu ir tipisks “progresīvo” pasākums. Paši jeb ES liek pirkt elektro auto, bet tie ir dārgi. Tad nu sanāk šādi brīnumi. Algota uzņēmumu vadība vai “svarīgi” ierēdņi nebrauks ar Dacia, Leaf vai Hyundai. To var darīt uzņēmumu īpašnieki, nevis darbinieki
@Reinisceplis @krizdabz @EriksRemess @kursorslv Tāpēc, ka iedefinējuši likumā to “luksus” auto jēdzienu. 10 gadus atpakaļ šie 60k EUR tagad bija ~30-40k. Tik izmaksāja lietošanā vidēji vai slikti aprīkots Golfs. Baigais luksus ….
@EriksRemess @krizdabz @kursorslv Līzinga procentus pieskaitīji? Un jā, pilnīgi noteikti bija vajadzīgs tiem ekstras pasūtīt. Visticamāk - visas 😂
@agris_krusts @krizdabz @EriksRemess @kursorslv Tas gan neatbilst patiesībai, tā nav nauda citu makos, tā nāk no taviem nodokļiem. Airbaltic ir diezgan bagātīgi subsidēts uzņēmums.
@Raivis_Purins @krizdabz @EriksRemess @kursorslv Ja man jautātu, tad varēja naudu nedot un palaist uzņēmumu pa skuju taku. Bet politiķiem likās, ka tas ir jāsaglabā. Dienesta elektro auto par 50-60k EUR nav nekas dārgs. Parasts vidējās klases auto. ICE nebūtu lētāk
@agris_krusts Tekstā tas skaitlis izskatās lielāks par tevis pieminētos. Un runa nav par auto iegādi kā tādu. Etron noteikti nav ne Leaf ne i4
@agris_krusts @Raivis_Purins @EriksRemess @kursorslv Tas nav 50k auto.
@agris_krusts Par subsīdijām piekrītu. Kaut gan Latvija nav vienīgā valsts, kas iegrūž milzu naudu reģionālajā aviosabiedrībā.
@Raivis_Purins Lētākie etron maksā nedaudz zem 60k. Leaf, lai arī labs auto, nederēs daudziem algotiem vidējā un augstākā līmeņa vadītājiem.
@krizdabz @agris_krusts @Raivis_Purins @kursorslv https://twitter.com/ainarsbr11/status/1640383199141298177 e-tron 50 - ar mazo bateriju. Ja jau būtu max sagrūduši ekstrās, būtu ņēmuši arī ar lielo bateriju.
@realNepareizais Izskatās 12 gab. (no 46 gab, kas Airbalticam ir; + ir arī citi e-auto) https://www.lursoft.lv/lv/csdd
@krizdabz @agris_krusts @Raivis_Purins @EriksRemess @kursorslv Būtu paņēmuši šādus un neviens nečīkstētu
@agris_krusts Nederēs, jo? Ir valstis, kur pat monarhi ar velosipēdi braukā.
@Raivis_Purins Auto ir daļa no atalgojuma. Ja gribas labus darbiniekus, viņiem ir jāmaksā. Vai maksās citi. Monarhs nav darbinieks un viņam bez velo ir arī autoparks, nevis viens vidējās klases elektroauto
@EriksRemess @krizdabz @agris_krusts @Raivis_Purins @kursorslv 1. Var jau būt- ņemot >10- dabūja atlaides?;-) 2. 60k€ (ierobežojums U)- nebūt nav luxauto, ja runā par e-auto. 3. Jautājums- prioritātes: ja paņemti desmiti miljoni € no nodokļu maksā + tiek shēmots ar pilotu algām (pamēģiniet šo privātā firmā!) https://www.lsm.lv/raksts/zinas/ekonomika/airbaltic-pilotiem-bus-jaklust-par-meitasuznemuma-aviation-crew-resources-akcionariem.a342975/ tad...
@agris_krusts Jā, ja uzņēmums spēj pelnīt pats, tad kaut katram pa diviem, kamēr to uztur sabiedrība, tikmēr var arī ar sabiedrisko.
@ainarsbr11 Airbaltic ir gara, gara ēna. Pilot birojiem visos laikos to izmantojuši.
@Raivis_Purins Diez vai tas tā strādā. Valdība uzņēmumu stutē, lai “pasargātu” jau ieguldīto, lai no Rīgas varētu daudz kur aizlidot, lai neuztaisītu nacionālā kopprodukta kritumu par pacmit procentiem. Arī šādam uzņēmumam vajag labus darbiniekus, savādāk būs vēl sliktāk
@agris_krusts No kurienes šādi procenti?
@agris_krusts Pirmo lapu, ko atradu internetā. Dati no 2021. gada. Atrodi tur Airbaltic
@ernestsd @krizdabz @agris_krusts @Raivis_Purins @EriksRemess @kursorslv Varētu atļauties 24x tādus:)
@agris_krusts @Raivis_Purins @krizdabz @EriksRemess @kursorslv airBaltic nedrīkst palaist ne pa kādu taku. Ļoti labi galamērķi, ļoti laba customer experience lidojot, ļoti draudzīgas cenas (ja ņem laicīgi tix). Negribu palikt bez LV aviokompānijas :( Nevajag tā vietā ārvalstu miskastes ✈️ Jā ar to audi bish pa traku, bet po pa lielam 😂
@agris_krusts @krizdabz @EriksRemess @kursorslv Pat ja šie maksāja ap 50k € nevis 80 - 100k €, tā vai tā varēja izvēlēties kaut ko ne tik premium gala. Tad kaut kas, kam tirgus cena ir 30k - 50k € maksātu ap 20 - 30K €. Un būtu tieši tas pats efekts ar izmešu samazināšanu.
@krizdabz @agris_krusts @EriksRemess @kursorslv Ja ņēma pirms covida un iepirkumā, tad 100% maksāja 49999k. Citādāk šādu auto nepirktu. Airbaltic principā varētu viņus tagad par dārgāku ciparu nopārdot :)
@Eduards @agris_krusts @EriksRemess @kursorslv No kurienes veidojas tādas jancīgas cenas un kā AB tālāk noformē tos atlikušos 50k par katru auto?
@krizdabz @kursorslv Ja tas viss ir piemēram pilna servisa līzingā ar fiksētām izmaksām 1,6k mēnesī uz 5 gadiem pie strauji augošām izmaksām, tad tas nekādā veidā neliekas dārgs vai slikts darījums.
@brunopurins @kursorslv Tā tas ir patiesībā?
@krizdabz @kursorslv ņēmot vērā, ka airBaltic'am ir IFRS16 grāmatvedības standarti, tad nomas maksājumi nāk tikai par labu airBaltic akcionāriem pirms plānotā IPO. 101 knowledge
@krizdabz @kursorslv *var nākt par labu, ja būs veiksmīgs plānotais IPO tā būs korektāk
@krizdabz @kursorslv Pirms tam pirka X5 par to pašu naudu. Kādam savajadzējās skandālu, lai no kā cita novērst uzmanību.
@aigarius @kursorslv Kādas vēl sazvērestības teorijas izdomāsim?