Vācija - universāla mēnešbiļete visā valsts teritorijā (izņemot ICE un IC) - 49€ mēnesī. Vilciena mēnešbiļete Jelgava-Rīga 68€.
Sakarā ar to, ka Twitter ir slēdzis bezmaksas piekļuves savam API, šis projekts var tikt uzskatīts par mirušu sākot ar 2023. gada 15. jūniju.
Šis ir tvitera pavediens. No senākā uz svaigāko. Tvītu skaits: 63
Vācija - universāla mēnešbiļete visā valsts teritorijā (izņemot ICE un IC) - 49€ mēnesī. Vilciena mēnešbiļete Jelgava-Rīga 68€.
@laacz Likās, ka tā bija īstermiņa akcija.
@Maaris_E Nope. https://www.bahn.com/en/offers/regional/deutschlandticket
@laacz Tas ir jaunums no 1.maija, jā. Bet tikai ar Vācijas bankas kontu/karti un adresi, šoreiz tūristiem nepiedāvā.
@piekusums Es arī Latvijā neesmu tūrists :)
@laacz vispār interesanti, var arī autobusā ar šo abonementu braukt. Līdz 2024 cena nemainīsies, pēc tam varbūt celsies ar inflāciju. https://www.24rhein.de/leben-im-westen/verkehr/49-euro-ticket-sti1524779/
@laacz Vācijā 83miljoni, Latvijā 1.8miljoni.
@Eduards Vācijā ir arī daudz vairāk ritošā uj ripojošā sastāva, kā arī citu saistīto izdevumu.
@laacz Saprotu. Un piekrītu, ka priekš Latvijas cenām un attālumiem dārgi. Man gan vēl nav ticība, ka biļete par šo cenu Vācijā ilgi noturēsies...
@laacz Vācijā ir 40reizes vairāk cilvēku, kas sametās un apmaksā šo pakalpojumu.
@piekusums Cik saprotu, vēl jau pētīs ietekmi un gan jau lems atstāt vai nē.
@Eduards Un 40 reizes, ja ne vairāk, dārgākas infrastruktūras izmaksas.
@laacz Latvijā jāuztur 1.8k km, Vācijā 33k km. Sanāk 18 reizes vairāk, nevis 40. Turklāt, jo vairāk jāuztur, jo mazākas uzturēšanas izmaksas uz vienu km.
@Eduards Tu autobusus uj tramvajus arī ieskaitīji? Tā mēnešbiļete ir uz to visu.
@laacz 49€ Mēnešbiļete derīga ne tikai starppilsētu vilcienos (reģionālajos, nevis ātrvilcienos), bet arī tramvajos un citā pilsētas transportā, kas ir ļoti ērti, nav katrreiz jāpērk atkal cita biļete 👍
@laacz Baumo, ka Rīga/Pierīga RS+PV kaut ko līdzīgu varētu izveidot. Bet nezinu vai saņemsies.
@laacz Nav vērts salīdzināt nesalīdzināmo. Jāsalīdzina sevi ar Baltijas valstīm, nevis Vāciju. Mēs maksājam par privilēģiju dzīvot mazapdzīvotā vietā, kur izejot uz ielas neviens negāžas virsū un nekur nav korķu un rindu.
@laacz Cik miljoni vācijā iziet cauri vilcienam dienā?esmu dzīvojis vācijā un ir starpība...un tie vilcieni iet bieži
@Igors48133523 Bet arī izmaksas tiem vilcieniem, infrastruktūrai, autobusiem, tramvajiem ir lielākas līdz ar to.
@laacz Korekti ir salīdzināt cenu pirms universālās mēnešbiļetes. Lielu daļu jau piemaksā Vācijas valdība. Un vispār - Venecuēlā degvielas litrs maksā 0,02 USD.
@kasparslicitis Arī tiesa.
@laacz Saprotu, ka 49 eiro biļete būs ilgstoši👏
@JanisMeirans @laacz Vajag iemest arī ATD pierīgu tur. Lai cilvēki var izmantot Mārupes, Ādažu utt mikriņus
@muunijs @laacz Vajag, bet tas nav pie manis. Mikriņiem vispār ir mēnešbiļetes?
@JanisMeirans @laacz https://bbus.lv/pieriga/bilesu-cenas-ekspress-adazi/ Neizskatās
@laacz Viņiem nav ķelmēnu rupjmaizes
@muunijs @laacz Tad nebūs. Tur visa jēga, ka apvieno divas mēnešbiletes, bet lētāk nekā pie abiem operatoriem.
@Igors48133523 @laacz Kas tā par matemātiku? 😀
@JanisMeirans @laacz ajjjjj… cik stulbi. gribētos vienotu sistēmu, bet laikam pierīgas autobusu lotei nav speciāli priekšnosacījumi salīdzinot ar pārējām
@laacz Te Tev nav nekāda Vācija... (sarkasms, protams)
@JanisMeirans @laacz Baumo jau 10 gadus
@vogezija @laacz Es to pirmo reizi dzirdēju pāris mēnešus atpakaļ.
@JanisMeirans @laacz Uz pašvaldību vēlēšanām vienmēr sola izveidot vienotu pierīgas sabtrans sistēmu...
@vogezija @JanisMeirans @laacz Šādi jautājumi ir jāadresē Rīgas plānošanas reģionam.
@laacz Vācijā nav mūsu saeimas alkatīgo debīliķu,kas Latvijas cilvēkus apspļauda no rīta līdz vakaram 365 dienas gadā.
@vogezija @laacz Sistēma top, te bija konkrēti jautājumi par vienoto mēnešbiļeti.
@JanisMeirans @laacz Tikai ar Pierīgu būtu par maz. Tomēr Ogri, Lielvārdi, Jelgavu arī vajag.
@Eduards @laacz Kas visvairāk izbrīna, ka šķietami izglītots cilvēks nav aptvēris "economies of scale" konceptu.
@laacz Jāpajautā @Talis_L , mums liekas vācijas kolēģis minēja skaitļus cik tas valdībai izmaksā. Valsts to pasākumu dotē, tās summas ir lielas!
@JanisKrastins @laacz DE zemes un federālā valdība ir vienojusies par 3.17 mlrd € papildu finansējumu, ko 50/50 sedz zemes un federālais budžets. Eksperti saka, ka fakt izmaksas būs 4mlrd. Par nākamo gadu vienošanās nav panākta. Pax ērts risinājums, bet neviena cita ES valsts tādu nevar atļauties
@piekusums @laacz Atkarīgs no vietējā pārdevēja. Katrs to organizē citādāk. Un var atrast varintus, kad var nopirkt bez vācu kartes un adreses. Tiesa, abonements ir laikus arī jāpārtrauc. Un tam arī ir visādi nosacījumi.
@laacz Dzīvo tur tad👍🏽
@laacz Toties vācieši nebrauc muzejvagonos!
@laacz tiko biju Amsterdamā, Londonā, cenas transportam kosmoss. Izskatās, ka šobrīd tikai Vācija tik nopietni dotē sabiedrisko transportu.
@laacz Ok. Atņemam skolotājiem algu pavisam un atdodam dotācijās vilcieniem, lai Kaspars var vizināties pa kapeikām 🤣
@laacz Viņi nevinnēja bronzu 🥉🇱🇻❤️
@laacz Bija pagājušo vasaru arī 9€. Bet tas jau ir tāds valdības atbalsts pilsoņiem ne reālās izmaksas.
@piekusums @laacz Par šo es biju traki pārsteigts, jo tieši 9€ biļete pagājušo vasaru piesaistīja traki daudz tūristu.
@MDzulio @laacz Koa?!🤣🤣🤣 Kāpēc par 11 gadiem aizkavējās jaunas Berlīnes lidostas nodošana? Bez maz vai lielākais korupcijas skandāls pasaulē.
@djarvils @laacz Protams, Vācijā ir problēmas,BET vācieši neļauj sev uz galvas kāpt kā latvieši un protestē pret nejēdzībām.
@MDzulio @laacz Koa?!🤣🤣🤣 Cik restorānu, mazo biznesu īpašnieki ir vācieši? Izņemot zemkopības nozari. Visos aziātu restorānos vācietim nespīd darbu dabūt. Ar retiem izņēmumiem. Un tad vēl turku iestādījumi, kur tikai turki. Un protestē viņi tieši par nejēdzībām.
@laacz @kasparslicitis bet pažēloties taču vajag!
@vitaamiins @kasparslicitis Kā lai saka. Publiskais transports tāpat vairumā gadījumu tiek dotēts no valsts. Vienuviet tā ir pašvaldība, kas to dotē 100%, citur tā ir valsts, kas dotē 80%. Vajag vnk ļauties. Man patika nedēļa ar vilcienu.
@laacz @vitaamiins @kasparslicitis Tieši tā, pasažieru pārvadājumi reti ir rentabli, tas primāri ir sociālais pakalpojums, ko sabiedribai VAJAG 😩😩😩
@laacz Un Vācijā 50 gadus bija PSRS Valsts plāna "ekonomika", saražotā produkcija par kapeikām tika izvesta uz plašo "padomju dzimteni", bet pirms 30 gadiem tautsaimniecība tika sagrauta un izlaupīta, atstājot 25% civilokupantu, kas labāk par strādāšanu mācēja zagt.
@EsEsmuTuEsmuEs @laacz @vitaamiins Teorijā jau skaisti. Praksē ar Vācijas iespējām nevaram mēroties.
@piekusums @laacz Var dabūt arī ar Latvijas karti.
@kasparslicitis @EsEsmuTuEsmuEs @laacz @vitaamiins Man patīk - kamēr mēs uz Vāciju ar sajūsmu skatamies, Šveicē viņus nokiek kā trešās pasaules valsti. Apburtais loks