
Kas būtu, ja Rīgā nebūtu ļauts iebraukt ar auto? Nekā nebūtu. Burtiski, tukša pilsēta bez cilvēkiem, biznesa, darba, restorāniem un citām ekstrām.
Sakarā ar to, ka Twitter ir slēdzis bezmaksas piekļuves savam API, šis projekts var tikt uzskatīts par mirušu sākot ar 2023. gada 15. jūniju.
Šis ir tvitera pavediens. No senākā uz svaigāko. Tvītu skaits: 128
Kas būtu, ja Rīgā nebūtu ļauts iebraukt ar auto? Nekā nebūtu. Burtiski, tukša pilsēta bez cilvēkiem, biznesa, darba, restorāniem un citām ekstrām.
@vigants Nu es pilnīg noteikt tur nebrauktu.
@vigants Kas būtu, ja Rīga varētu iebraukt tikai ar eauto? Arī nekas nebūtu.
@vigants Ja man darīšanas tikai centrā,un dienas gaišajā pusē,braucu ar vilcienu. Visos citos gadījumos. Sorry...
@vigants @R_Centraltirgus nāve ir labs piemērs
@vigants Forši. Nekur jau tas viss nepazustu un tā varbūt izdotos vismaz sākt ārstēties no mūsu ūdensgalvas sindroma. Šobrīd ir "dzīvo ārpus Rīgas, bet strādā Rīgā", bet vai nebūtu jauki, ja tendence būtu otrāda?
@uldisz @vigants Nu manā ģimenē nekad citādāk arī nav bijis (mājas Rīgā, darbs citur)
@vigants Nu tas skatoties, kur šjā gadījumā tā Rīga sākas. Ja ar auto tikai līdz Berģiem vai Salaspilij, tad pat rūdītākie velosipēdisti ne visi līdz Vecrīgai aizmīsies.
@winishkoitwitty @vigants @R_Centraltirgus Tā jau ir mērķtiecīga darbība.
@DziveIrSuds @vigants @krizdabz Uzreiz nē, bet, kad tas notiktu, mirstīgās atliekas uz kapiem varētu vest ar tramvaju.
@vigants Visu pilsētu aizvērt autotransportam ir utopiski, bet Vecrīgu mierīgi varētu. Ģentē (BEL) savulaik bija katastrofāla situācija ar korķiem un gaisa piesārņojumu. Resto ņēma no ielām galdiņus, jo neviens negribēja sēdēt laukā. 2017. g. centru pataisīja car-free. Dzīvība atgriezās.
@Snowtales @vigants Nu jā, jo Vecrīgā taču cilvēki nedzīvo un nestrādā.
@Snowtales @vigants Šī klasiska hipsteru domāšana ka tieši kafejnīcas mūs izvilks ☺️
@Snowtales @vigants Atkal Latvijas salīdzināšana ar mikrovalstīm, kuras jau ir ekonomiski attīstītas un blīvi apdzīvotas?
@massbeat @vigants Nu, nez vai TIEŠI kafejnīcas, bet arī mazie veikaliņi, grāmatnīcas, apģērbu, veipu, sieru un alus bodītes un tā tālāk. Tas ir tas, kas padara pilsētu dzīvu un patīkamu cilvēkiem. Vīkendā kā reiz biju Ģentē un no sirds izbaudīju, kā café uzlabo mikroklimatu. No sirds iesaku ;)
@Snowtales @vigants Kopenhāgenā arī drīkst iebraukt tikai piegādātāji.
@Snowtales @vigants tb KBH vecpilsētā
@zamboniesta @vigants Ar lielām valstīm LV nedrīkst salīdzināt, jo lielas, ar mazām, jo mazas, ar blīvi apdzīvotām arī nē ;) Tas ir bērnišķīgi. Vnk uzsit tak googlē car free cities un piemeklē tīkamāko. Palasi, kā mainījās pilsētas (vai to daļas), kur ierobežoja autotransportu. Nav raķešzinātne.
@Snowtales @vigants 11m beļģu un kurzemes izmēra valsts, kura pa īstam nekad nav bijusi okupēta. Nu nopietni?
@Snowtales @vigants Vecrīgu? Kāda un kam vispār jēga no tā, ka šobrīd tur var braukt?
@Jeezlouees @vigants Ļoti daudzas pilsētas nopietni limitē auto plūsmas. Lille arī vīkendā taisa ciet vecpilsētu, Barselona ievieš car-free superblokus, Berlīne šogad palaiž pilotprojektu pirms centra car free plāna realizācijas. Nemaz neskaitot mazās pilsētas ar apgrūtinātu piekļūšanu un dučiem salu
@zamboniesta @vigants Muahaha :))) Klimatu un apvedceļu aizmirsi pieminēt.
@TontonsB @vigants Arī jau gan tiesa. Vecrīgā auto problēma vides revitalizācijā ir piektā septītā svarīguma.
@Snowtales @vigants Lai tuvinātu mūs tai skaistajai nākotnei, kur auto vairs nav ērtākais un ātrākais pārvietošanās līdzeklis, ej labāk bērnus taisi. Mums vēl daudz bērnu vajadzīgs.
@zamboniesta @vigants Bērnus taisa tur, kur vecāki viņiem redz nākotni drošā, tīrā un ērtā vidē. Ne jau lielo džipu aizvākšana ir panaceja visām kaitēm, bet tas ir viens neliels solis drošības un ekoloģijas uzlabošanai. Nu var jau protams arī neko nedarīt un cerēt, ka kaut kas uzlabosies pats no sevis
@Snowtales @vigants Vide ir. Drošība ir. Ērtība klibo. Ekonomiskais potenciāls arī tomēr augsts. Atliek ierēdņu mafiju atraut no varas un tad jau arī tā labklājība atnāks. Tad tie džipi taču nevienam nebūs vairs vajadzīgi, ja visi ceļi būs asfaltētie.
@uldisz @vigants Nebūtu jauki, jo dzīvot gribas tīrā, klusā un sakoptā vidē. Un drošā. Darbs šā vai tā vairāk ir telpās. To mazumiņu - brīvdienas un atpūtu - to gribas pavadīt patīkamā vidē. Rīga tāda nav. 🤷🏼♀️
@zamboniesta @vigants Ā, nu jā. Skaidrs. Galvenais ir "ierēdņu mafiju atraut no varas". Tad viss būs ;)
@Snowtales @vigants Nū.... Jā! Par ko līdzīgu vakar arī gudri cilvēki radio sprieda. Vai tad tev maz mežu, kur ar bērniem aizbraukt? Upes, ezeri, jūra piesārņota varbūt? Varbūt mums te ļoti augsta noziedzība, vai zema braukšanas kultūra(PL vēl tagad pie gāj.pār. nestājas)? https://lr1.lsm.lv/lv/raksts/krustpunkta/krustpunkta-diskusija-kas-butu-jamaina-valsts-ienemumu-dienesta-.a174696/
@zamboniesta @vigants Kā lai tev tā saudzīgāk pasaka. Rīga, šķiet, pirms pāris gadiem tika atzīta par netīrāko no Baltijas galvaspilsētām. Ceļu satiksmē bojā gājušo statistikā mums priekšā ir tikai Rumānija. Varbūt arī Bulgārija. Tāda mums ir tā braukšanas kultūra.
@Snowtales @vigants Rīga atpaliek, un tā ir pašvaldības vadītāju atbildība, tomēr tā ir tīrāka nekā tā bija, tāpēc daudz piemērotāka bērnu laišanai pasaulē. Bojā gājušo skaits mums nemitīgi krīt. Visi sekojošie uzlabojumi ir infras uzlabojumi, tam vajag naudu, naudai nodokļu maksātājus.
@uldisz @vigants Nez kā mūziķi stieptu smagās skandas no noliktavām uz uzstāšanāx vietām.
@Snowtales @TontonsB @vigants Tieši tā. Vecrīga kļuvusi/iztaisīta par projektu tūristiem - 3-5 mēnešus gadā. Skaļa un apejama ar līkumu. Pārējā laikā pamesta, mirusi.
@vigants Būtu šādi🙂
@vigants To nemaz nevarētu īstenot, jo Rīgā atrodas valsts iestādes, kuru apmeklēt cilvēki dodas ne jau tāpēc, ka tās ir Rīgā. Tad būtu jātaisa visu valsts pakalpojumu decentralizācija un jānodrošina tos ārpus Rīgas.
@Snowtales @vigants Hehe, paskatieties uz Vecrīgu, kopš atcēla barjeras un bankas izvācās
@vigants Varbūt vienkārši pameklē kādu piemēru no ārzemēm, kā viss izmiris pēc auto aizliegšanas
@rk281182 @vigants Nedaudz uz labo pusi iet. Situācijas uzlabošanai ir nepieciešamas pārmaiņas nekustamā īpašuma politikā un pašvaldības atbalsts mazajiem uzņēmējiem, māksliniekiem, jauniešiem. Vide ir jāpadara pievilcīga ne tikai vizuāli. Hehe.
@MagnaLunaCarta @vigants Tieši par to jau es runāju! Rīga varētu būt patīkama vieta dzīvošanai.
@juris_muris @uldisz @vigants Hmm, tramsporta busiņa vietā zirgs ar ratiem? Un pārvietotos n x lēnāk? Kāda varētu būt sastrēgumu prognoze?
@dzeina @Snowtales @vigants Vecrīga ir viena no retajām vietām kur tiešām var nolikvidēt auto, tikai jādomā kur netālu var daudzstāvu stāvvietu iedzīvotājiem uztaisīt.
@Snowtales @vigants Vecrīga jau ir patukša no auto. Un pēc kovida pagaidām izskatās gaužām bēdīgi. Arī ne-mistriju ofisi meklē, kur iziet ārpus Vecrīgas. Ja nu vienīgi vasarā atdzīvosies
@AndrejsDeeCee @Snowtales @vigants Nonest Starogorodu? Tas parkings vienmēr pārpildīts. Es gan pati, kad vajag, krastmalā atstāju, tie 2 eur/h tomēr nedaudz nesāpīgāk nekā Vecrīgas standarta piecītis.
@Snowtales @vigants Vecrīgai sen vajag atpakaļ caurlaides.
@dzeina @Snowtales @vigants Imo kaut kur ap ostu, un vellsviņzin kur pie stacijas vai gar dzelzceļu, kur kāds brīvāks pleķis Krastmala būtu jāatbrīvo no auto, vismaz Vanšu līdz Akmens, ja ne Salu tiltam
@vigants Labprāt redzētu, kas būtu, ja visus riteņotājus, skūteristus utt. (bet tikai neadekvātos, kas ir lielākā daļa) aizvāktu nafig kaut kur no Rīgas! 😂
@pArt07 @uldisz @vigants ¯\_(ツ)_/¯ Ja nopietni, pirms krietniem simts gadiem tā arī dzīvoja - bez elektrības un iekšdedzes dzinējiem. Līdz galam nesapratu sākuma tīvīta autora uzstādījumu - 'bez auto'. Iekšdedzes dzinēja vai vispār jebkāda?
@vigants Tu domā, ka cilvēki neatrastu citu veidu kā iebraukt pilsētā? Vienkārši nebrauktu un viss? Rīgā tomēr dzīvo 600 00 cilvēki.. Tukša pilsēta? Cik aprobežots viedoklis.
@dzeina @vigants Nu jau, nu jau! Nekrīti panikā! Pameklē taču, kā tiek organizēta dzīve un satiksme pilsētās, kas atbrīvojas no auto. Savādāk pati uzzīmē sev galvā kaut kādas šausmas un pēc tam dramatiski pārdzīvo. Visur ir izdomāti risinājumi: https://www.fastcompany.com/90456075/here-are-11-more-neighborhoods-that-have-joined-the-car-free-revolution https://www.politico.eu/article/pontevedra-city-pioneer-europe-car-free-future/
@Snowtales @dzeina @vigants un paskaties kas ir šajā pilsētā, kas nav Rīgā
@juris_muris @uldisz @vigants Tā varēja toreis dzīvot tāpēc, ka cilvēki paši prata ar rokām daudz ko darīt. Ko Jūs šodien protat pats izdarīt bez elekrības? Pāris piemērus, lūdzu.
@Snowtales @dzeina @vigants + Population: 83,029 (2019)
@Snowtales @vigants Kamēr mūsu lieliskā pilsēta nespēs nodrošināt normālu sabtransportu (un, nē, 15 - 20 min gājiens līdz tuvākajai pieturai nav normāls ikdienas sabtransports), šo tēmu droši var necilāt.
@dzeina @vigants Pilnīgi piekrītu. Tajā pat Ģentē, kas automašīnām aizvēra centru, cauri staigā bieži, ātri un klusi tramvaji.
@dzeina @Snowtales @vigants Vēl arī Pierīgas pļavu apbūve, kur bez auto praktiski nekādīgi. Tas ražo arvien lielākas plūsmas un sastrēgumus ik gadu.
@AndrejsDeeCee @dzeina @vigants Domā, ka Vecrīgā ir vairāk?
@Snowtales @dzeina @vigants Par vecrīgu piekrītu, bet tā pat ir jānodrošina normāla apbraukšana un auto novietošanas iespējas daudzstāvu stāvvietās cilvēkiem, kuri tur dzīvo
@vigants Njā, 600 tūkstoši iedzīvotāji taču ir mazs skaitlis
@vigants rīga nomirtu dabīgā nāvē.
@pArt07 @uldisz @vigants Oi, šis ir labs jautājums! Mājsaimniecībā - jebkurus darbus ar galdnieku rokas instrumentiem. Laukā izkapti, grābekli u.t.t., pagatavot jebkuru ēdienreizi, noskūties. No eksotiskākiem - vectēvs iemācīja virves vīt. Sen nav darīts. Dzīvnieku nokaut. Bises patronas pielādēt. U.t.t.
@LetonCarlos @vigants Visticamāk ne pārāk populārs viedoklis, taču, ja, piemēram, Rīgā aizliegtu iebraukt ar auto, tad tām vajadzībām, kas šobrīd man liek turp reizēm doties, es pavisam noteikti atrastu alternatīvas ārpus “aizliegtās teritorijas”, nevis izvēlētos sabiedrisko transportu vai velo.
@juris_muris @uldisz @vigants Galdnieku darbus es esmu mēģinājis darīt tikai ar rokas instrumentiem, taču, kad pastrādāju ar elektriskajiem, tad sapratu milzīgo darba ražības atšķirību. Ar izkapti esmu niekojies, nekas labs nesanāca, virves vīt neprotu, bet vēl protu izārdīt slikti uzbūvēto😆
@Snowtales @dzeina @vigants Es nezinu vai trolejbuss cauri vecrīgai būs tas, kas pamudinās autobraucēju iet ar kājām tālāk kā 10m.
@pArt07 @uldisz @vigants Ja godīgi, nekad dzīvē vēlāk neesmu saticis tik lādzīgus, labestīgus, dvēseliski harmoniskus, dzīvespriecīgus, komunikablus un asprātīgus cilvēkus, kādus piedzīvoju bērnībā lauku viensētās, kur nebija elektrības. Žēl, tas ir tas ko mums progress ir atņēmis😪
@juris_muris @pArt07 @uldisz Šodien tieši diskutējām ar kolēģiem - AI mums atņems vēl daudz cilvēcisko attiecību un kontaktu. 🥺
@juris_muris @uldisz @vigants Jā, diemžēl progresam ir vairākas negatīvās blaknes. Taču būs vēl trakāk, kad pieradīs pie AI priekšā teikšanas un universālajiem padomiem - finālā neviens neko pats nemācēs, un īsti neko arī nezinās bez GPT palīdzības.
@hronists @dzeina @vigants Hvz. Gan jau ar laiku iemācīsies arī staigāt. PVO rekomendē.
@SayGunita Venēcija varētu būt antipiemērs. 🤣
@vigants Jap. Un antipiemēru ir daudz. Visur, kur ielas vai kvartāli tiek atvērti gājējiem, tie atdzīvojas un kļūst pieprasīti. Tāpēc ļoti interesētu redzēt kādu izņēmumu, kur pilsēta, pēc auto ierobežošanas, izmirusi.
@SayGunita Vecrīgā vajadzētu aizliegt. Es pēdējā mēneša laikā divreiz tur parkojos un abas reizes sajutos kā bērns, kurš paņem sauju konfekšu no aizliegtā trauka. (Man ir EV, Vecrīgā bez maksas parkings un ir brīvas vietas atšķirībā no krastmalas un apkārtējās A zonas)
@vigants Brauktu ar metro. Pag, mums nav metro. Brauktu ar sabiedrisko, bet pag., 1.5h un 3 pārsēšanās pa lietu, lai nokļūtu vietā, kur tieku ar auto sauss 30 minūtēs? Pārvelkamie apavi, lai sāļi nesaēd labus apavus? Vilinoši! Vispirms sakārtojiet infrastruktūru! Strādātu citu pilsētā...
@SayGunita BET - nav mums tik izteikts tūrisms, lai izvilktu centra bizness tikai no gājējiem. Biznesam vajag apjomu. Centrālā stacija noteikti palīdzēs. Ostas attīstība un vairāk kuģi, palīdzētu. Bet vietējie vieni paši neizvilks.
@pArt07 @uldisz @vigants Uz AI ienākšanu skatos mazliet rāmāk. Savulaik piedzīvoju, ka matemātikas skolotāji bija šausmās par kalkulatoru parādīšanos. Visi palikšot stulbi un vairs galvā nepratīšot rēķināt. Tagad sīkie vidusskolā mācās to ko mums augstskolā otrā kursā mācija. Tas gan tiesa, būs jautri🤣
@vigants Ne tikai Vecrīgā. Vecrīgas problēma ir ne tikai auto. Bruģis aiznem pārāk daudz ielas vietas, ierobežojot ļoti lielai sabiedrības daļai pa turieni pārvietoties (cilvēki ratiņkrēslos,augstpapēdenēs, cilvēki ar bērnu ratiņiem, ar velo un visi viņu draugi, kas ietu līdzi).
@vigants Tas ir aplis. Nebūs Rīgā pievilcīga gājējiem, nebūs arī tūristu. Cilvēkiem ir izvēle: ir ļoti daudz fantastisku pilsētu Eiropā un ar tām mēs konkurējam.
@vigants @pArt07 @uldisz Piekrītu lasītai tēzei, ka AI attīstībā ieguldītajai naudai vajadzētu būt vismaz proporcijā 1:1 pret to naudu ko iegulda cilvēcisko (tieši rakstura) vērtību attīstībā. Tas, ka lietas ir nopietnas rāda šodien lasīts uzsaukums no nopietniem zinātniekiem https://futureoflife.org/open-letter/pause-giant-ai-experiments/
@adienis @vigants @krizdabz Nesanāks, visi būs nomiruši, un nebūs kam vest. Būs pūstošo līķu pilsēta
@pArt07 @uldisz @vigants Pats sev neziņas bailes noņemšanai AI priekšā, savulaik noziedoju laiku un izgāju šo te Helsinku universitātes brīvkursu. Tad vēl nebija tulkots latviski. Bija to vērts https://www.elementsofai.lv/
@agrisvolkovs @vigants Jo tuvojoties krēslas stundai, Tu pat no Rīgas kroga netiec mājās, jo pēdējais verķis aizbrauca pusdesmitos.
@JanisSpigovskis @vigants Tieši tā. Koncerti,kurus apmeklēj, beidzas 22.30-23. Sabiedriskā vairs nav. Nākas braukt ar mašīnu.
@vigants Vajag aizliegt sākumā velosipēdus, jo to vadītājiem, pēc ANO datiem, ir zems IQ un cauteja twitterī ...
@vigants @SayGunita Aicinu tomēr nosaukt to pilsētu, kas izmirusi aizliedzot auto.
@Belgis @SayGunita Nezinu. Bet varu teikt, ka bizness no centra aizies, ja nevarēs ērti piebraukt. Ekonomika aug tur kur ir cilvēku blīvums. To panāk ar ļoti efektīvu lieljaudas transporta sistēmu (metro). Bet metro atmaksājas kur ir liela pilsēta.
@Belgis @SayGunita Ir pilsētas ar mazu auto daudzumu (piemēram,Singapūra un Ņujorka), taču tur ir ļoti daudz cilvēku. Ir pilsētas (Venēcija), salas (Phi Phi Taizemē, Prinču sala Turcijā) kur nav auto, bet tās primāri ir tūrisma vietas nevis biznesa centri.
@vigants Jā, nu gatavā Frankfurte.
@Belgis @SayGunita Rīgas centru pārvērst par tūrisma centru tik viegli nesanāks. Bet aizdzīt biznesu no centra gan var. Jau Tagad veidojas kvartāli Skanstē, Teikā, Mārupē, Stopiņos utt. Sabiedriskais transports nevar nodrošināt efektīvu pārvietošanos starp šiem biznesa centriem.
@Belgis @SayGunita Nemaz nerunājot par dzīvesvietām ārpus Rīgas. Zems blīvums, slikta satiksme automātiski nozīmē auto. Līdz ar to, būsim atkarīgi no 4 riteņiem patīk mums tas vai nē.
@vigants @SayGunita Ja, pareizi saprotu, tad piemēra nav, bet vienlaicīgi uzskatāt, ka viss būs dimbā? Eiropā ir gana daudz piemēru (ar un bez metro), bet tos nezinu kādēļ ignorējat. Likās, ka esat nopietns cilvēks.
@vigants Lai no Rīgas izņemtu auto ir jābūt sagatavotiem apvedceļiem, neredzu nevienu pilsētu Vācijā, kur no pilsētas vides būtu izņemti auto, ja nu vienīgi no vecpilsētām, bet piegādes, pasta auto, ka arī biznesa īpašnieki brauc tāpat 🤷♂️
@Belgis @SayGunita Piedod, ka pievīlu tavas ekspektacijas ar savu ierobežoto intelektu. Pēc komentāriem nevar noteikt tavu IQ, lai laikus izvairīties no viedokļa paušanas kas skar jūtīgas dvēseles stīgas.
@Belgis @SayGunita Bet arī saprotams, dzīvojam katrs savā burbulī. 😁
@Belgis @SayGunita Lai nākotnē varētu kļūt gudrāks, vari, lūdzu, tos Eiropas labos piemērus (pusmiljons vai vairāk iedzīvotāju, nav metro, nav tūrisma pilsēta, aizliegts auto transports) ar informācijas avotiem nosaukt? Būs no kā mācīties.
@MagnaLunaCarta @uldisz @vigants Šajā kontekstā mani traucē nevis transports, bet suņu sūdi.
@vigants Sliktāk kā Z-Koreja. Nekādas piegādes. Visu stiepj ar rokām. Cenas veikalos ārprātā, jo velorikšas prasa baiso ciparu. Nesēji streiko, jo cena par km nepamierina. Krimināls baisais, jo policija ar velo nekur neuzpēj. Mediķi protestē. Sevišķi ziemā. Katrs pats par sevi.
@vanemvakkuri @vigants Pēdējā desmitgadē vienīgā valsts iestāde, uz kuru ir bijis nepieciešāms iet klātienē, bija PMLP (kuru ne-Rīdzinieki apmeklētu ārpus Rīgas), visu pārējo ar valsts iestādēm ir varēts izdarīt attālināti, sarakstoties un ar e-parakstu - kas tieši arī ir decentralizācijas mehānisms.
@atheist_from_lv @Snowtales @vigants paga, to Juris nokārtos :)
@vigants Var arī blondīnēm aizliegt iebraukt un pēc tam ilgi diskutēt kas būs. Rīga mirst un pārvēršas par Voroņežu privāto mašīnu skaita dēļ. Ir jāiegulda nauda sabiedriskā transportā un velosipēdu ceļu tīklā nevis tukšās sarunās par to kas ar Rīgu bez blondīnēm būs.
@Dadinss @vigants Cilvēkiem uz darbu ir jābrauc no viena Rīgas rajona uz otru ar privāto mašīnu, jo nav tiešais transports, vai tas ir lēnāks. Te apvedceļš nepalīdzēs.
@vanemvakkuri @vigants Par šito aizdomājos.Ja dzīvo un strādā Jelgavā,piemēram,kādas ir tās valsts iestādes, kuru dēļ jādodas uz Rīgu?
@aarrvviiss @vigants Valsts apmaksāta medicīna, piemēram. Operācijas.
@vanemvakkuri @vigants Ok.Kam vajadzīgs.Vēl kas?
@vigants @Belgis Vigant, cik ilgi Tu nodarbojies pilsētplānošanas jomā? Cik ilgi izglītojies par šo tēmu? Nebūs auto, izmirs pilsēta - izklausās loģiski. Tāpat kā Zeme ir plakana, jo citādi mēs no tās nokristu. Auto neko nepērk. Tas aizņem telpu, kur varētu staigāt un iepirkties cilvēki
@aarrvviiss @vigants Uz lidostu jānokļūst.
@vanemvakkuri @vigants 🤣Nu tā jau Mārupes pagastā atrodas.
@aarrvviiss @vigants Bet uz to var nokļūt tikai caur Rīgu (Dpils, Valmieras,Vpils,Liepājas, u.c. virzieni)
@vigants @Belgis Oslo, Utrecht, Barcelona, Parīze. Metro nav nozīme - par metro labāki ir tramvaji un autobusi (jo nav zem zemes), ja tiem izveido BEZsastrēgumu apstākļus. Vai pilsēta ir tūrismam, to veidojam mēs paši. “Ērtas autošosejas centrā” nav tūristu pievilināšanas atslēga.
@vigants @Belgis Jārēķina nevis auto daudzums, bet cik % ar tiem pārvietojas. Piem. mums iepriekš bija 3 auto, kurus turējām uz privāta īpašuma. Tas nenozīmē, ka braucām ar trīs auto vienlaicīgi. Ir cilvēki, kas kolekcionē auto. Ir cilvēki, kas tur auto kā opciju, taču ikdienā ar to nebrauc.
@rtarasovs @vigants Pilsētā vajag līdzsvaru izveidot, nu vismaz kaut ko tuvu. Šobrīd svaru kausi iet par labu autocentrismam, pārējie tiek sludināti kā liekie, jo autovadītāji taču sildot ekonomiku.
@hronists @Snowtales @vigants centra sabtransporta infra ir pilnīgi ok. Tas, kur nav ok, ir Šampēteris.
@vigants Tukšo skatlogu skaits ir tieši vienāds ar veloceliņu skaitu kvadrātā.
@vigants Sataisīja veloceliņu ČakMarijas ielā. Sastrēgumi pieeauga, nez cik daudzi pārkāpa no auto uz velo? Jāsāk ar sabtransporta tīkla uzlabošanu un park-n-ride stāvvietām, tad var ķerties pie dīvainiem veloceliņu risinājumiem
@Laurisrenpreis1 @vigants Serniorus tā vietā, lai ar mašīnu aizvestu pie dakteriem, ar ragaviņām velk uz Biķernieku mežu. Kad tas pilns - uz Mežparku, Bastejkalnu, Arkādijas parku...
@vigants @SayGunita Venēcijā vietējo ir ļoti maz. 260 000.
@dzeina @hronists @Snowtales @vigants Nav ok visur ārpus centra un lielajiem guļamrajoniem.
@vigants @SayGunita Jūs atkārtojat vienu to pašu, bez ne viena pierādījuma vai pasaules piemēra.
@vigants @SayGunita Tur ir laivu satiksme
@SayGunita @vigants Nosauc pilsētu, kur ir auzliegts iebraukt ar auto
@vigants @SayGunita par agru vismaz 100 gadus, vispirms jasagaida ūdens līmeņa kāpums par pāris metriem, lai vairums Rīgas ielu parvēŗsas par kanāliem, un jāimportē labais, saulainais,pārsvara beznokrišņu laiks no Itālijas.
@vanemvakkuri @aarrvviiss @vigants Apvedceļš?
@SayGunita @vigants Uj, nē! Varbūt apmaļu bruģi likt līdzenāku vai kādu citu risinājumu, bet Vecpilsētā vēsturisko bruģi nomainīt uz asfaltu būtu antiestētiski. Piekrītu, ka jādomā par cilvēkiem ratiņkrēslos. Velo gan var pastumt, tāpat nav ko nesties pa pārpildītu Vecpilsētu.
@SayGunita @vigants Jā, pievilcība gājējiem ir arī pievilcība tūristiem, bet, jābūt reālistiskiem, Rīgai nav pārāk liels tūrisma potenciāls kā tāds, mēs nebūsim otra Amsterdama vai Parīze.
@IeKaVa @aarrvviiss @vigants Kurā realitātē?
@vanemvakkuri @aarrvviiss @vigants Šodienas
@vigants NEVIENS... NETAISĀS... AIZLIEGT... RĪGĀ... IEBRAUKT... AR... AUTO Nu kāpēc katra diskusija ir mums par galējībām, kuras neviens normāli domājošs cilvēks pat nepiedāvā un kam ir 0 iespējas piepildīties? :((( Kāpēc? Kāpēc nevar reāli un normāli diskutēt par dažādām iespējām
@vigants @SayGunita Antverpene, Kopenhāgena, Amsterdama, Ūtrehte, Oslo pirmās, kas nāk prātā.