Ja nu kas, visiem jaunajiem auto modeļiem no pagājušā gada šis ir obligāts. Papildus noguruma noteikšanai, atpakaļskata kamerai (vai pārkinga sensoriem) un avārijas bremzēšanas sistēmai. Pārejas periods (esošajām līnijām) līdz nākamā gada vasarai.
Sakarā ar to, ka Twitter ir slēdzis bezmaksas piekļuves savam API, šis projekts var tikt uzskatīts par mirušu sākot ar 2023. gada 15. jūniju.
Šis ir tvitera pavediens. No senākā uz svaigāko. Tvītu skaits: 27
Ja nu kas, visiem jaunajiem auto modeļiem no pagājušā gada šis ir obligāts. Papildus noguruma noteikšanai, atpakaļskata kamerai (vai pārkinga sensoriem) un avārijas bremzēšanas sistēmai. Pārejas periods (esošajām līnijām) līdz nākamā gada vasarai.
Kā arī visiem jaunajiem auto jābūt pieejamiem vadiņiem (wiring), lai tam varētu pievienot alkohola kontroles ierīci.
Šis pēdējais varētu būt obligāts papildaprīkojums pieķertiem dzērājšoferiem pēc soda izciešanas.
@laacz Saraksts ar lietām ko atslēgt nopērkot auto.
@AndrejsDeeCee @laacz Nop, jāatslēdz pie katras auto iedarbināšanas.
@KaarlisKK @laacz Jautājums kā atslēdz.
@laacz Un kā tas attieksies uz ACC ? Es vispār pedāli uz šosejas vairs nespaidu, tikai strauji bremzēju, kad kāds i-hiots izdomā nomest pēkšņi ātrumu uz šosejas
@pitonsLXX Man tas pats. Bet principā, var arī mierīgi automātiski samazināt ātrumu līdz atļautajam.
@laacz Vispār visiem mūsdienīgiem auto obligāti jābūt aprīkotiem ar parkošanās sensoriem priekšā un aizmugurē, atpakaļskata kameru un ACC. Viss pārējais ir ekstra, ko var iegādāties par papildus maksu, ja nav aprīkojumā
@pitonsLXX Un normālām automātiskās gaismām. Ne dzeltenajiem sudiem.
@laacz Pareizi. LED dienasgaismas ir must. Tas man jau ir no 10gadus veca auto, ka aizmirstu
@laacz Wow, nezināju, ka parkingsensori obligāti!
@chirkainaisLV Vai nu pārkinga sensori aizmugurē, vai arī atpakaļskata kamera.
@AndrejsDeeCee @laacz Kālab lai atslēgtu sensorus un atpakaļskata kameru?
@laacz @chirkainaisLV hmmm jā, es arī nezināju, vēl pirms 7 gadiem tas nebija obligāti
@RaitsMisins @laacz Es par šo sūdu - Intelligent speed assistance (ISA), man ir ātruma atpazīšana auto un tā nestrādā tik labi, lai lietotu, mēdz neatpazīt baltās zīmes, ātruma izmaiņas krustojumos utt. Auto ir darbarīks, kuram jāpalīdz darīt tas, ko es gribu, nevis jāstāsta man ko es gribu darīt.
@chirkainaisLV @laacz ASV tirgotiem auto kameras obligātas no 2018. gada, tjip pārāk daudz bērni iet bojā, kuriem vienkārši uzbrauc virsū. Dīvaini, ka tikai tagad mūsu galā kaut ko tādu nosaka.
@RaitsMisins @laacz Vienkāršākais būtu izvēlēties kaut ko ar gaismām un/vai vibrāciju un noraut nogriezt vadus/ielikt kādu appišanas iekārtu pa vidu, ECU grūtāk, varbūt no ASV modeļa varētu, mēsli moto jau ar grūtāk regulējamiem ECU sapisuši.
@BriedisM @chirkainaisLV Iespējams, ka ES tik daudz bērnu neiet bojā?
@laacz @chirkainaisLV Iespējams. Nav tik daudz suburbu...
@laacz Interesanti, kā šī sistēm darbosies pie apdzīšanas? Forši, ja apdzenot kāds spiež pedāli atpakaļ🤦🏻♂️
@MareksGeistarts Tas noteikti būs līdzīgi kā līniju monitorings - nedaudz pavibrēs, bet tehniski neietekmēs.
@laacz Galvenais, lai ir kā start / stop, kurš, ieliekot “sport” vai “race” modē vnk atslēdzas. Jaudīgi mašīnu ražotāji ir ļoti kreatīvi ar “sporta” režīmiem. Pirmā lieta, ko iespējot pēc iedarbināšanas 😂
@laacz Tas izklausās pēc "Speed Limit Assistant", kas daudziem auto jau daudzus gadus ir. Vēl pirms ACC. Jēga tam parādījās tikai kad to saslēdz as ātruma ceļazīmju atpazīšanu. Šobrīd gan tā sistēma katru reizi jāslēdz iekšā.
@pitonsLXX @laacz Ja ACC ir aktīvs, tad ātruma ierobežojuma palīgs nedarbojas. Auto jau tā brauc ar uzlikto ātrumu (kam būtu pašam jāpiemērojas ceļa zīmēm). Manuāla paātrināšanās no ACC jau tāpat ir izņēmuma gadījums
@aigarius @laacz Man šobrīd ir auto ar šo fīču (pamēģināju un uzreiz izslēdzu 😄) un arī ar ceļazīmju atpazīšanu. Bet ceļazīmju atpazīšanai Latvijā IMHO ir milzu problēma - ātruma ierobežojums ļoti reti beidzas ar pārsvītrotu zīmi, parasti tas beidzas aiz krustojuma un par to auto nav ne jausmas.
@girtsgg @laacz Tieši tā. Šo muļķību LV CSN jau pirms vairākiem gadiem mēģināju gan mūsu valdības ļaudīm, gan navigācijas programmētājiem nokomunicēt. Ne viens ne otrs nesaprata. Daudziem auto tā dēļ vēl LV ātruma zīmes atpazīšana katru reizi jāapstiprina.