Heh. Premium klases elektroauto legāli brauc pa sabiedriskā transporta joslām, bez maksas izmanto stāvvietas. Uz viņiem no saviem peltajiem iekšdedzes dzinēju auto noskatās parastie cilvēki.
Sakarā ar to, ka Twitter ir slēdzis bezmaksas piekļuves savam API, šis projekts var tikt uzskatīts par mirušu sākot ar 2023. gada 15. jūniju.
Šis ir tvitera pavediens. No senākā uz svaigāko. Tvītu skaits: 70
Heh. Premium klases elektroauto legāli brauc pa sabiedriskā transporta joslām, bez maksas izmanto stāvvietas. Uz viņiem no saviem peltajiem iekšdedzes dzinēju auto noskatās parastie cilvēki.
@laacz Ja mērķis ir tīrāks gaiss pilsētā, tad nav starpības cik maksā elektro auto. Bet saprotu, ka laļai cilvēku šāda lieta liekas netaisnīga
@agris_krusts Man šķiet, ka nozīmīgu un ietekmējošu migrāciju uz elektroauto mēs neredzēsim kā savas ausis. Jāmeklē citi risinājumi.
@laacz Papildus iebraukšanas maksa pilsētās iekšdedzes auto? 🤣Esošā sistēma ar minimālām EV priekšrocībām ir laba un vairāk neko nevajag. Nevajag atbalstīt EV pirkšanu ar piemaksām pircējiem. Varbūt vienīgi ļaut uzņēmumiem atskaitīt visu PVN, nevis kā līdz šim - pusi nozogot
@agris_krusts Esošā sistēma, manuprāt, ir bezjēdzīga un neko nedod kopējā mērķa labā.
@laacz Ja mērķis ir tīrāks gaiss pilsētā, tad katrs EV pircējs samazina kaitīgos izmešus pilsētā par vairākām tonnām gadā. Esošie ieguvumi daudzus stimulē pirkt EV un tos izmantot, lai brauktu uz pilsētu
@agris_krusts BTW, jā. Jebkura ICE autotransporta aizvākšana no jebkuras Latvijas pilsētas centra būtu OK mērķis. Tāls, dārgs un ļoti sarežģīts, bet vismaz jēgpilns.
@agris_krusts a) EV pircējs samazina kaitīgos izmešus par smieklīgu apjomu. Izklausās daudz - tonnas. Dabā tas ir piliens jūrā. b) Esošie ieguvumi stimulē pirkt EV tikai tos, kas var atļauties jaunu above-average klases auto. Un tādu ir niecīgi maz.
@laacz Kāpēc tik kategoriski? Pēdējos gados Rīgā un tās tuvumā EV daļa satiksmē nepārtraukti palielinās. Vairāk neko arī darīt nevajag. Ar laiku ar vien vairāk cilvēku sapratīs, ka tas ir izdevīgi. Ieguvums būs faktiski neko neiztērējot no nodokļu naudas un neko nedarot
@laacz Šī brīža EV pircēji pēc kāda laika gribēs jaunus. Tā būs iespēja tiem, kuri pērk auto par 10-20k, tikt pie elektro auto. Kad tie mainīs savus uz jaunākiem - pie EV tiks tie, kuru auto budžets ir mazāks par 10k
@agris_krusts Tu uz to skaties no sava - normāli turīga uzņēmēja skatu punkta. Paskaties no parastā iedzīvotāja skatu punkta, kuram jauns auto pat sapņos nerādās.
@agris_krusts Iespējams, bet domā, ka tas EV būs lietojams pēc trīs īpašniekiem bez akumulatoru maiņas?
@laacz @agris_krusts bmw saka, ka i3 baterija ir derīga ~4400 uzlādes cikliem un/vai 960kkm nobraukumam. tas ir daudz vai maz? 🙂
@ParaTr00per @agris_krusts Ar kādu ietilpības kritumu?
@laacz Satraukties vajag servisu īpašniekiem un auto mehāniķiem. Tirgus vecu dīzeļu apkopēm samazināsies. EV apkopes ir retas, lētākas un arī kam lūzt tur ir mazāk
@agris_krusts Garantijas un pēcgarantijas apkopes un remonti jau ir arī autoražotāju un auto detaļu ražotāju maizīte.
@laacz @agris_krusts ar kritumu 20%, uz nolietojuma beigām paliek 80% sākotnējās ietilpības.
@ParaTr00per @agris_krusts Viņi paši apgalvo, ka tie 80% ir pēc 160k 8 gadu laikā, kas arī nav slikti. Bet 5k par battery pack arī nebūs glābiņš cilvēkam, kurš nevar atļauties auto virs 5k :)
@laacz @ParaTr00per ICE auto nekur nepazudīs. Varēs tos lietot vēl ilgi
@laacz @agris_krusts viens ir garantija, cita lieta ir darbamūžs. iekšdedzes dzinējiem arī neviens nedod garantiju 200kkm, bet tas nenozīmē, ka tie neiet tik daudz🙂
@ParaTr00per @agris_krusts Es neatradu referenci uz tiem 900k. Vari padalīties?
@agris_krusts @ParaTr00per Nevis varēs, bet nāksies. Un tā rezultātā emisijas turpināsies. Bez drastiskiem mēriem šodien mums netikt vaļā no vēl drastiskākiem mēriem rīt.
@laacz @ParaTr00per Bet vai vajag kaut ko drastiski mainīt?
@agris_krusts @ParaTr00per Jā. Principā ir jau par vēlu, bet vajag.
@agris_krusts @ParaTr00per Sākotnējais tvīts gan bija sarkastisks apcerējums, ka priekšrocības tiek dotas vidusslānim un uz augšu, kas var atļauties iegādāties EV. Arī otrreizējā un trešreizējā tirgū priekšrocība tiks dota ICE, jo tas aizvien būs lētāks par second hand EV.
@agris_krusts @laacz @ParaTr00per Pagaidām elektroauto nespēju pieņemt psiholoģiski: plikas zaļas idejas vārdā neesmu gatavs maksāt x2 par preci, kura man nespēj sniegt kaut vai pusi no tā komforta un neatkarības, ko es saņemu no patreizējiem ICE auto. E-auto jākļūst vai labākiem, vai lētākiem. Varu pagaidīt.
@Snowtales @agris_krusts @ParaTr00per Es arī gaidīšu. Nākamais būs ice, ja vien kas būtisks nenotiks līdz tam. Benzīns gan, nevis dīzelis. Jo ev mūždien ir 5 years away. Tāpat kā cold fusion 20, self driving 10.
@laacz @agris_krusts @ParaTr00per Pilnīgi tas pats. Dīzelis arī aiziet vēsturē. Vēl man tikai kaut kā jātiek pāri domai, ka tagad 1,6 jau visi uzskata par bez maz vai sporta dzinēju.
@laacz @ParaTr00per @agris_krusts dpf + egr un katalizatori arī nav lēti, tos var atļauties?
@Snowtales @laacz @agris_krusts @ParaTr00per Man šķiet, ka šobrīd visādi hibrīdi ir the way to go. Ari tā saucami mild hybrid.
@IvarsNeiders @Snowtales @agris_krusts @ParaTr00per Es tagad ar auris hibrīdu braukāju. Nope. Tas nav way to go. Pat ar 100k uz odometra.
@AndrejsDeeCee @ParaTr00per @agris_krusts Dīzeli es vairs neņemšu.
@laacz @ParaTr00per @agris_krusts tie 5k pircēji gan paņems, vecu premium, nevis savām iespējām atbilstošāku auto un izgriezīs visu "lieko" tāpēc vajadzētu jau laicīgi plānot kā, vismaz, vecus dīzeļus dabūt ārā no pilsētu centriem.
@IvarsNeiders @Snowtales @agris_krusts @ParaTr00per Un, starp citu, moderns hibrīds maksā tikai nedaudz lētāk nekā pilns EV.
@AndrejsDeeCee @ParaTr00per @agris_krusts Tā, starp citu ir nianse, ka jā - DPF tiek griezts ārā masveidā, jo to neviens nekontrolē.
@Snowtales @laacz @agris_krusts @ParaTr00per Nopērc 3.5L benzīnu un tev būs pilnīgi vienalga, ko saka tie ar/ par 1.6 dzinējiem 😃
@laacz @Snowtales @agris_krusts @ParaTr00per Nav pieredzes, tāpēc nevaru komentēt. Runā, ka jaunākie hibrīdi esot krietni labāki. Bet mani šobrīd simpātisks šķiet Mazda mild hybrid variants. Tiklīdz būs iespēja, notestēšu.
@PuuchuksJ @Snowtales @agris_krusts @ParaTr00per Tu nevari nopirkt jaunu 3.5l benzīnu. Piemēram, Škodai 2l benzīns tagad ir tikai VRS vai 4x4 modifikācijās. Tās jau ir degvielas kapsētas. Nav racionāli.
@laacz @agris_krusts Sarēķinot lietošanas izmaksas, daudzi EV jau tagad sanāk lētāki par salīdzināmiem iekšdedzes auto. https://cleantechnica.com/2019/09/20/volkswagen-id-3-vs-skoda-octavia-renault-megane-peugeot-308-5-year-cost-of-ownership/ Un paliek vēl trakāk - BMW iX3 ir jau pērkot *lētāks* par BMW X3 30i ar tādām pašām opcijām.
@IvarsNeiders @laacz @Snowtales @agris_krusts @ParaTr00per Man bija visa veida hibrīdi, vienīgais ko viņi dod, liek iekārot pilno elektrību
@aigarius @agris_krusts TCO ir viens, bet up-front izmaksas kas cits.
@laacz @Snowtales @agris_krusts @ParaTr00per Kāpēc tu piemini škodu? Škodai nav arī vecu 3.5L benzīna dzinēju 😃
@laacz @aigarius Ja pērk līzingā, tad pirmā iemaksa tikai nedaudz lielāka
@PuuchuksJ @Snowtales @agris_krusts @ParaTr00per Nekad nevienam jaunam budžeta klases ICE nav bijis tādu dzinēju.
@laacz @agris_krusts Skat otro piemēru, ko minēju. https://reddit.com/r/electricvehicles/comments/izimwr/european_figures_why_tesla_model_s_needs_a_total/g6oa1r8 - reāli, Vācijā iX3 ir lētāks nekā precīzi tāds pats benzīna, dīzeļa vai hibrīda X3. Pirms valsts subsīdijām.
@agris_krusts @aigarius Kuram nedaudz, kuram daudz.
@aigarius @agris_krusts Tas nav after incentives un penalties?
@aigarius @agris_krusts Bet, protams. 70k auto jau nu gluži nav šīs sarunas tēma. Vai arī ir. Depends.
@laacz @agris_krusts Nope, Vācu valsts vēl gandrīz 10k nomet nost. Un nevajag ar knapināties, Latvijā X3 ir diezgan bieži redzami. Pat X5 un X6 lidinās apkārt vairāk kā Bavārijā. ID.3 arī ir tīri labi salīdzināms cenā ar jaunu, labi aprīkotu Golfu un ID.4 ar Tiguānu. To uz LV ceļiem ir pilns.
@laacz @aigarius @agris_krusts Ja TCO tiešām ir būtiski zemāks kā parastajiem auto, tad jau pavisam drīz redzēsim ilgtermiņa īres piedāvājumus, kas izmaksās mazāk kā pirkt savu benzīnauto.
@aigarius @agris_krusts Es gluži nesen salīdzināju. Ja saliek identiskas fīčas, tad ID.3 aizvien ir stipri dārgāks par Golfu, Octavia iV par Octavia ICE.
@KirilsSolovjovs @aigarius @agris_krusts Jā, to sauc par operatīvo līzingu.
@laacz @Snowtales @agris_krusts @ParaTr00per Kurš pieminēja budžeta klasi? 😃 tu http://1.tv raksti “Premium klases elektroauto” 😉
@PuuchuksJ @Snowtales @agris_krusts @ParaTr00per Teju jebkurš elektroauto patlaban ir premium klases.
@laacz @aigarius @agris_krusts Vairums jau pērk līzingā. Un tad jau jāskatās, cik būs ikmēneša maksājums + enerģija (elektrība vai naftas produkti).
@amjaliks @aigarius @agris_krusts Ne gluži. Finanšu līzings īzī - izmaksā, auto paliek tev. Operatīvais ierobežo, jo ir būtisks nobraukuma ierobežojums, kā arī citas nianses, kuras var rezultāties obligātajā atpirkumā perioda beigās.
@laacz @amjaliks @aigarius Operatīvajā līzingā esošu auto vari atpirkt, tāpēc ierobežojums nobraukumam nav tik būtisks. Operatīvais ir dārgāks, jo vairāk samaksā procentos. Uzņēmumiem dažreiz grāmatvediski tas var likties pievilcīgāks.
@laacz @aigarius @agris_krusts Arī TCO elektroauto gadījumā ne vienmēr ir kaut kāda baigā ekonomija. Tas ir mīts. Elektrības izmaksas var būt ļooooti dažādas.
@agris_krusts @amjaliks @aigarius Tu vari atpirkt, bet tas nozīmē atliktās izmaksas uz līzinga beigām.
@krizdabz @laacz @agris_krusts Ja ir iespēja lādēties mājās par mājsaimniecību tarifu vai darbā par brīvu, tad LV ir ļoti labas elektroenerģijas cenas. Ātrā uzlāde ir rets pasākums - tikai garākiem ceļojumiem.
@aigarius @laacz @agris_krusts Jā, tādējādi elektroauto vēl nav opcija vairumam cilvēku.
@krizdabz @laacz @agris_krusts Pilsētniekiem, dzīvokļos - varbūt. Bet savādā ziņā jo tālāk uz laukiem, jo labākas ir EV iespējas. Lauku mājā izmest āra rozeti pa logu vai ierīkot zilo/sarkano industriālo rozeti piešķūņa ir vieglāk. Un nav uz DUS jābrauc uz blakus pilsētu.
@laacz @agris_krusts @amjaliks @aigarius Tu vari pats pārdot, parasti oplīzingu tā ceno, ka pašam tirgojot sanāk atgūt būtisku daļu pirmās iemaksas.
@krizdabz @laacz @agris_krusts Un ja pilsētā braucot benzīnnieks 6-8 l/100km patērē, bet tāds ID.3 mierīgi ar 16kW/100km tiek cauri, tad arī dārgos 0.25€/kW vai pat 0.35€/kW maksājot sanāk jūtami lētāk. Ārpus pilsētas sanāk līdzīgāk ar dīzeli. Bet arī apkopes ir mazāk.
@aigarius @krizdabz @agris_krusts Pieņemot, ka gadā tiek nobraukti ~20k (vidējais vieglā privātā auto nobraukums 2015 + 15%), tīri degvielā starpība būs ap 800€ (50%). Plus, teiksim, 150€ gadā apkopēs ICE, sanāk ap +1k€ izmaksās. Cik gadus jābrauc, lai atsistu starpību?
@Reinisceplis @agris_krusts @amjaliks @aigarius Bet gala rezultātā tāpat paliec pie sasistas siles, jo esi, teiksim, 5 gadus maksājis, neesi varējis aizbraukt tālāk par vietējo rimi, bet tagad vēl esi bez auto un jaunam pirmā iemaksa vairs nesanāk :D
@laacz @krizdabz @agris_krusts Ja ņem līzingā, tad necik, jo ikmēneša līzinga maksājuma pieaugumu atsit braukšanas ietaupījumi.
@aigarius @krizdabz @agris_krusts Tā pati mazda CX3 vs MX3. Cenas starpība 13k (atkarībā no aprīkojuma, bet salīdzināmās versijās). Uz pieciem gadiem tie ir 2.6k gadā. Plus GPL. Nebūs īsti.
@laacz @krizdabz @agris_krusts Tad paskaties ID.4 vai Tiguānu. Abus ap 38k€ vai 270€ mēnesī paņemt ar pāris opcijām. Nav nekādas lielās starpības cenā. Var atrast mazliet lētāku Tiguan variantu, bet tam būs mazāk fīču tad.
@aigarius @krizdabz @agris_krusts Ja man būtu tāda nauda pirmajai iemaksai (jauna ICE vērtība), es tik tiešām jau sen sēdētu EV.