Skatoties uz elektroauto cenām (piemēram, mazais VW id.3 sākas no 30k, Tesla 3 no 43k), ir skaidrs, ka ekonomisks pamatojums mainīt nesanāk. TCO beigu beigās izlīdzinās.
Sakarā ar to, ka Twitter ir slēdzis bezmaksas piekļuves savam API, šis projekts var tikt uzskatīts par mirušu sākot ar 2023. gada 15. jūniju.
Šis ir tvitera pavediens. No senākā uz svaigāko. Tvītu skaits: 82
Skatoties uz elektroauto cenām (piemēram, mazais VW id.3 sākas no 30k, Tesla 3 no 43k), ir skaidrs, ka ekonomisks pamatojums mainīt nesanāk. TCO beigu beigās izlīdzinās.
Furthermore. VW, piemēram, baterijai dod 8 gadu vai 160k km garantiju. Ja salīdzināt ar BMW i3, kas garantijas beigās norāda baterijas kapacitātes kritumu par 30% un pieņemot, ka VW ir līdzīgi, tas arī nedaudz atvēsina.
@laacz un tas vēl uz nodokļu atlaižu fona. Agri vai vēlu arī elektroauto būs jāsak maksāt par ceļubūvi. Un tad būs pšiks.
@nahimovs Par infru maksāt būs jāsāk tad, kad to būs gana daudz. Patlaban tie vēl nemaksā tik, lai būtu gana daudz. Un tad jau izlīdzināsies.
@laacz Ir daudz citu pamatojumu
@normis Ekonomiskais pamatojums ir lielākais pamatojums lielākajai daļai cilvēku.
@laacz 43K te. aiz dīķa no 35K 💲
@atheist_from_lv Pierēķini nodokļus, kurus viņi maksā atsevišķi.
@PaKreisiNoSedas Japāņi arī maksā lētāk, bet range ir pavisam neinteresants.
@laacz konteinerā uz EU 3K ja nemaldos, tiem nav ievedmuitas, nodokļi nav jāpieskaita cenai, tad no tiem 45 atņem 21%
@laacz Lietots arī ir variants. 12-15k par 4 gadīgu Leaf'u
@laacz Tā ir. Neliela pozitīvisma histērija. Ceru, ka nenokaus mormālu iekšdedzes dzinēju attīstību. Protams, elektroauto ripo lieliski, bet tā baterija...
@atheist_from_lv Kāpēc nodokļi nav jāpieskaita? :D
@Kamazs Četrgadīgam līfam bača, visticamākais, būs jau uz mainīšanas robežas vai arī ļoti tuvu tam.
@laacz esi konkrētāks, ko ietver VW, ko Tesla, kurā valstī un kādus nodokļus, citādi jebkurš salīdzinājums ko tev iedod nebūs tev gana labs
@atheist_from_lv Latvijā. Atvest Teslu uz šejieni un piereģistrēt būs savi 50k. VW id.3 - 30k (kas arī ir daudz).
@laacz PVN 21%, kontenerī 3K, citi nodokļi cik zinu tai nav.
@atheist_from_lv Reģistrācija. Plus - apkopes ārpus Latvijas.
@laacz reģistrācija nav tūkstošos un parametri VW un T nav īsti salīdzināmi. tas pats, kas Škoda un BMW
@atheist_from_lv Stop. Runa bija par izmaksām. Es par to zinu, jo esmu runājis ar diviem īpašniekiem. Pie ASV street price jāliek klāt principā 30%. Apkopes arī uz vietas nav. Dažus gadus atpakaļ auto no ASV bija jāsertificē un jāpielāgo mūsu normām.
@laacz Uz Palīdzības ielas regulāri ir 2 Teslas, papļāpāju ar īpašnieku kurš arī pastaigājās ar suni, vedis caur Vāciju, kur nekādas sertificēšanas nav bijis, ievedot LV no turienes ar tiem dok nekādu problēmu. Par cenu gan nevaicāju.
@PaKreisiNoSedas Vasarā katras otras brīvdienas - loks pa Latviju, Igaunija, Lietuva. Reizi/divas gadā - tālāks brauciens (Somija, Polija, Vācija, utt). Bieži.
@atheist_from_lv @laacz Tad īpašnieks nezin ko runā, sertifikācija ir veikta Vācijā, nevis nav veikta vispār. Tāpat arī ievedmuita ir nomaksāta Vācijā.
@MMezaks @laacz ievedmuitas elektromobiļiem nav un iemesls, kāpēc no Vācijas droši vien arī PVN shēmas. Vācijā var droši braukāt ar ASV, UK mašīnām, nekādi papildus pasākumi nav jāveic, to nu zinu 100%
@atheist_from_lv @MMezaks Vienojamies, ka nodokļu shēmas neskaitās ietaupījums?
@atheist_from_lv @MMezaks Un sales tax neskaitās?
@Reinisceplis @laacz Nezinu kā jūs rēķiniet, bet man sanāk, ka TCO LEAFam ir līdzvērtīgs ~25k EUR 2l dīzelim, ja brauc ap 40k gadā.
@agris_krusts @Reinisceplis Par to jau arī runa.
@laacz @Reinisceplis Bet pa to naudu var nopirkt pamatā tik lēnu slikti aprīkotu auto ar manuālo ātrumkārbu. Tas pats LEAF ir daudz labāk aprīkots.
@Reinisceplis @laacz Žēl, ka nav 4x4 elektroauto. Iekšdedzes dzinēju gan ar vairs īsti nav palikuši
@agris_krusts @Reinisceplis Nē. Octavia automāts, labi aprīkots.
@laacz @Reinisceplis Uz VW DSG ātrumkārbu fona, potenciālās bateriju problēmas elektro auto izskatās nenopietni
@agris_krusts @Reinisceplis ? Pie kam, leaf pēc izmēriem ir tuvāks golfam.
@agris_krusts @Reinisceplis Pieredzes ir individuālas. Piedāvāju runāt par vienādiem apstākļiem. 5 gadu /200k periodā, jauni auto, līdzīgas klases.
@laacz @Reinisceplis Un diez vai par to naudu Octavia ir ar LED gaismām, kaut ko līdzīgu Nissan pro pilot sistēmai, radariem vusapkārt, 360 grādu kamerām un 0-100 ap 7 sekundēm :)
@laacz @Reinisceplis Golfs tak ir vēl dārgāks. Un DSG ātrumkārbu problēmu VW grupa vēl ar vien īsti nav atrisinājusi. Vai arī Octavia ir hidrotransformātors?
@agris_krusts @Reinisceplis Bet upfront 35k par mazāko bāzi. Pro pilot ir 1,2k opcija. Led lukturi ir tikai 62kwh versijai (43k!!)
@agris_krusts @Reinisceplis Piecos gados DSG problēma neizlīdīs.
@laacz @Reinisceplis Manam ir LED lukturi un tas ir ar 40kWh bateriju . Bet auto pirkšanā sākotnējās izmaksas ir mazāk svarīgas kā TCO kopumā un lietošanas ērtības. Turklāt, ja salīdzina ar VW grupas produktiem, otrajiem jāparedz, ka būs vairāk neplānotu servisa apmeklējumu
@agris_krusts @Reinisceplis Es skatījos pēc cenu listes. Tur 40kWh nav LEDu. Un grūti pateikt bez papilddatiem par atbildes otro daļu.
@laacz @Reinisceplis Ir 40kWh Teknai LED lukturi. Bet nu cena tai tagad ir 41k. Es pirku lētāk. Bet tā vai tā izdevīgi
@agris_krusts @Reinisceplis @laacz Cik es zinu - ir tāds @Rivian
@EdgarsStrods @agris_krusts @Reinisceplis @Rivian Nav. Viņiem ir pāris prototipi un priekšā ražošana, kas pēc info neizskatās, ka būtu sevišķi atrisināts jautājums, ja viņi vēlās vairāk par 1k auto gadā saražot :)
@laacz Sakarīgs Hibrīds ir izdevīgāks?
@agris_krusts @Reinisceplis Neesmu drošs. Izvilku savējās oktāvijas servisa apmeklējumu izmaksu sarakstu pirmajos piecos gados. Apkopes ir 10% no auto cenas. Šķiet, ka VW prognozētās bija tādas pašas. Tātad aizvien vēl 40k ir stipri dārgāk nekā jauns maksimāli nopakots tādas pašas klases iekšdedzes auto.
@martins_benc Hibrīdus ražo tikai japāņi. Un hibrīdam kā tādam ir abu veidu dzinēju plusi un mīnusi :)
@laacz @agris_krusts @Reinisceplis Gan jau, ka Logan Dacia izmaksātu vēl mazāk. Varētu nopirkt pat divas. ;)
@laacz @Reinisceplis Pasāts līdz 100k pāris reizes pabija servisā ne tikai apkopēm, bet lai remontētu lietas, kuras nosedz garantija. Gan mans vecais, gan tagadējais GTE ar kuru kolēģis brauc. Labi, ja iedod bezmaksas maiņas auto, bet ja nē - tad auto īre un taksometrs jāieskaita izmaksās
@gkirstei @agris_krusts @Reinisceplis Aixam pat visas piecas :)
@agris_krusts @Reinisceplis Es ieteiktu nodalīt personisko pieredzi no kopējās statistikas. Arī es esmu servisā pabijis biežāk nekā citi, bet tas neliecina, ka tā ir norma. Runājot ar draugiem un paziņām, par pieredzi stāsta tie, kas ir bijuši servisā, bet ne tie, kas nav.
@laacz @agris_krusts @Reinisceplis Tieši tāpēc katram tas TCO iznāk citādāks, jo kritēriji ir citi. Mani kritēriji bija visai specifiski un EV izvēle nebija grūta.
@laacz @Reinisceplis Nav mana pieredze pietiekami liela, lai būtu statistiski nozīmīga, bet uz neko citu īpaši paļauties nav. Pacmit gadu laikā nopirkti un lietoti 8 jauni dažādi uzņēmuma auto
@gkirstei @agris_krusts @Reinisceplis Līdzīgas klases EV vS ICE TCO būtiski neatšķirsies. Runa ir par to, ka "lētāk" tiek minēts kā arguments. Esmu PAR EV, bet ne par izdomātiem argumentiem :)
@agris_krusts @Reinisceplis Tieši tā. Tāpēc servisa apmeklējumu arguments īsti neder, jo nav parādāms. Diemžēl.
@laacz @gkirstei @Reinisceplis Man ir lētāk. Novērtējot cenas kritumu, LEAF visas izmaksas, ieskaitot degvielu ir ap 24 centi par kilometru. Lētāk par to izmaksāja Toyta Avensis, ko pirku lietotu - tam bija ap 21 centu par km. Lētākais jaunais auto - Mazda6. Tā izmaksāja 28 centus. Passat Alltrack - 32 centi
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Kāds bija aprēķina periods?
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Hmm. Kāds nobraukums? Ja 40k gadā, tad mēnesī tas ir 800€. Tas ir kosmisks cipars. Man ar visu apkopju skaitu, degvielu, riepām, pirkuma maksu, apdrošināšanu un līzinga procentiem sanāca par 30% mazāk...
@laacz @gkirstei @Reinisceplis Te ir TCO par visiem maniem un uzņēmuma auto. Katrs auto īpašumā ir 3 līdz 5 gadus. Izrādās Leaf izmaksas ir mazākas kā rakstīju iepriekš, jo braucu nedaudz vairāk kā sākotnēji plānoju. Defenderiem gan izmaksas nav salīdzināmas ar citiem, jo tur ieskaitīti ir arī uzlabojumi
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Ā. Tu jau par šiko galu runā. Passat Alltrack, Subaru STI, Mazda 6. Es uz tādiem auto pagaidām neskatos. 2013 Octavia 2.0 TDI DSG6 (normālā kārba vēl) TCO 5 gados sanāca ~0.20€/km.
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Un tajos 0.20€ nav cenas kritums. Pieņēmu, ka man auto 5 gadu laikā amortizējas par 100%. Un te ir iekļauts arī PVN.
@laacz @gkirstei @Reinisceplis Kas tas par šiko galu. Vidējās klases auto pamatā
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Kā lai Tev saka.. Man viss gals no labi nopakota pasāta un uz augšu ir šikais, un nevarētu teikt, ka pelnu slikti ;)
@laacz @gkirstei @Reinisceplis Tas ir diezgan subjektīvi, bet vairums tomēr šādus auto uztver kā vidējās vai pat zemākas klases auto.
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Ja EV izmaksas salīdzina ar šo segmentu, tad I rest my case.
@laacz @gkirstei @Reinisceplis Problēma tad ir, ka lētajā segmentā nav EV piedāvājuma. Bet tā varētu būt nākotnes realitāte ar ko jāsadzīvo. Ja gribas izmaksas zem 20 centiem par km, tad laba alternatīva ir demo EV. 34k par demo 40kWh Leaf ir laba cena.
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Tur jau tā lieta. Lai cik tas nebūtu skumji, EV ir jaunais Prius. Vairāk statusa simbols nekā racionāla izvēle. Ja neskaita e-up un analogus :D
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Uj. E-up jau vairs nav (vismaz piedāvājumā).
@laacz @agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Es nez, autobusa josla + bezmaksas stāvvieta Vecrīgā + 2.5€/100km izklausās diezgan ok arī no praktiskās puses.
@laacz @gkirstei @Reinisceplis Sola, ka būs ar 32kWh bateriju un cenu sākot no 25k
@Kamazs @agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Bezmaksas stāvvietas mani neuztrauc (uz centru ar auto nebraucu), autobusa josla - forši, bet nav tā vērts. Eventuāli, kad EV paliks vairāk, arī tiem būs jāsāk maksāt par infru un atteikties no labumiem. 2.5€/100km ir pie nosacījuma, ka esi samaksājis up front vairāk.
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Uff. 25k par mazo vw? Nē, paldies :) Izskatās, ka arī nākamais (kad būšu sadzīvojis ar hipo maksājumu) man tomēr nebūs EV.
@bondars @Kamazs @agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Ar krāsniņu darbināms. Galu galā, meži mūsu bagātība :D
@bondars @Kamazs @agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Mani EV sakarā ļoti daudz kas uzrunā. Izņemot cenu un dažkārt nepatiesus argumentus.
@Kamazs @laacz @agris_krusts @gkirstei Tie labumi ir First mover Advantage. Kad būs pietiekoši daudz EV, cela nodokļus, lai samaksātu par ceļu un lādēšanas infrastruktūru
@Reinisceplis @Kamazs @agris_krusts @gkirstei Lādēšanas infrastruktūras izmaksas ies iekšā uzlādes cenā. Gada nodoklis pret kopējām jauna vai mazlietota auto izmaksām ir nieks. Un, ja nemaldos, arī tagad gada nodoklis neiet ceļu infrastruktūrai.
@laacz @Kamazs @agris_krusts @gkirstei Tieši neiet. Bet iedomājies: a) degvielas akcīze zudīs? Cels elektrības akcīzi. Un b) lādēšanas i frastruktūra būs dārga. Ieprovē jau tagad pacelt elektrības pieslēguma jaudu. $$$$ daudzās vietās. Tautai nepaceļami.
@Reinisceplis @Kamazs @agris_krusts @gkirstei Elektroenerģijas cena samazināsies. Gribi to vai negribi. Ja būtu ierobežots piedāvājums, tā nekristos. Bet pateicoties atjaunojamajiem energoresursiem ilgtermiņā elektroenerģijas cena kritīsies.
@laacz @Kamazs @agris_krusts @gkirstei Nu lieliski. Pēc tiem x gadiem būs arī ātri lādējami akumulatori izgudroti pieņemamā cenā
@Reinisceplis @Kamazs @agris_krusts @gkirstei Tādas lietas nav iespējams prognozēt.
@laacz Elektroauto - tas labi, taču ilgtermiņā runājot - kur liks tos izlietotos akumulatorus? Ir taču kāds domājis? Vai arī depozītu sistēma, līdzīgi, kā ar stikla taru?
@Krist2ps Lielākā daļa akumulatoru mūsdienās ir pārstrādājami.